  • 1. Data: 2006-12-20 14:13:53
    Temat: zdjęcia z internetu a prawo polskie
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Załóżmy, że piszę pewną pracę i chciałbym ozdobić ją
    różnymi zdjęciami. Te z kolei znalazłem i ściągnąłem z
    różnych stron internetowych. Czy aby moje działanie było zgodne z
    prawem wystarczy tylko dodać do pracy źródła owych zdjęć (czyli
    np. adresy stron internetowych)? Czy też w ogóle umieszczanie cudzych
    obrazków jest zabronione?

    Pozdrawiam
    Mateusz Malinowski.

  • 2. Data: 2006-12-20 14:16:42
    Temat: Re: zdjęcia z internetu a prawo polskie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 20 Dec 2006 06:13:53 -0800, m...@g...com napisał(a):

    > Czy aby moje działanie było zgodne z
    > prawem wystarczy tylko dodać do pracy źródła owych zdjęć (czyli
    > np. adresy stron internetowych)?

    Nie.

    > Czy też w ogóle umieszczanie cudzych
    > obrazków jest zabronione?

    Dokładnie tak. Musisz mieć zgodę właściciela praw do zdjęć.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-20 14:27:10
    Od: "malinka" <m...@g...com>

    scream napisał(a):

    > Nie.

    > Dokładnie tak. Musisz mieć zgodę właściciela praw do zdjęć.
    >
    > --
    > best regards,
    > scream (at)w.pl
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Witam ponownie,
    A co z reprodukcjami zdjęć wziętych z książek (np. książek dla
    szkół średnich, książek akademickich, itp)?

    Pozdrawiam
    Mateusz Malinowski.

  • 4. Data: 2006-12-20 14:31:55
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Dokładnie tak. Musisz mieć zgodę właściciela praw do zdjęć.

    Dobrze ze jeszcze wolno sobie sciagac i kolekcjonowac zdjecia.
    Pewnie za jakis czas bedzie to tak samo zabronione jak mp3.

    W koncu bedzie tak jak przepowiedzial Kononowicz - nic nie będzie.

    latet

  • 5. Data: 2006-12-20 14:32:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "malinka" <m...@g...com> wrote in message
    s.com...

    >Witam ponownie,
    >A co z reprodukcjami zdjęć wziętych z książek (np. książek dla
    >szkół średnich, książek akademickich, itp)?

    tak samo

  • 6. Data: 2006-12-20 15:12:19
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział m4linka na tej grupie:

> [...]
    > prawem wystarczy tylko dodać do pracy źródła owych zdjęć (czyli
    > np. adresy stron internetowych)? Czy też w ogóle umieszczanie cudzych

    Zależy od tego co to za praca i jaki jest związek obrazków z jej
    tematem. Jeśli zamierzasz ją li tylko ozdobić to raczej się nie da
    (chociaż Barta i Markiewicz ostrożnie dopuszczają możliwość
    ozdabiania utworów literackich).
    Jeśli natomiast związek ma być nieco bardziej funkcjonalny to
    niewykluczone, że możesz to zrobić opierając się na art. 29 ust. 1
    prawa autorskiego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2006-12-21 10:35:32
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "latet" <s...@x...pl> wrote in message news:embhgb$grk$1@inews.gazeta.pl...

    > Dobrze ze jeszcze wolno sobie sciagac i kolekcjonowac zdjecia.
    > Pewnie za jakis czas bedzie to tak samo zabronione jak mp3.
    >
    > W koncu bedzie tak jak przepowiedzial Kononowicz - nic nie będzie.

    Gdyby ściśle podchodzić do tego, to kultury rzeczywiście nie będzie.
    Niemniej - można własne dzieła publikować na otwartej, darmowej licencji.

    Stach

  • 8. Data: 2006-12-21 12:27:20
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    latet napisał(a):

    > Dobrze ze jeszcze wolno sobie sciagac i kolekcjonowac zdjecia.
    > Pewnie za jakis czas bedzie to tak samo zabronione jak mp3.

    Ale zdjęcia to taki sam utwór w świetle prawa autorskiego jak muzyka
    mp3. Tak więc dlaczego zdjęcia kolekcjonować możesz a muzykę mp3 już nie
    (zakładając że w obu przypadkach ich nie rozpowszechniasz, czyli nie
    korzystasz w ogólności z sieci p2p)?

    pozdr

    Radek

  • 9. Data: 2006-12-27 23:06:02
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Niemniej - można własne dzieła publikować na otwartej, darmowej licencji.

    I tak też robię - swoje zdjęcia udostępniam na sxc.hu za darmo.
    Ale np. gdybym tworzył animacje to juz bym ich nie mogl udostepniac,
    jesli mialbym jakis znany podkład muzyczny użyty w ramach dozwolonego uzytku
    prywatnego. To jest chore i ogranicza twórczo "małych artystów".

    latet

  • 10. Data: 2006-12-28 01:14:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "latet" <s...@x...pl> wrote in message news:emuu7t$srl$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > uzytku
    > prywatnego. To jest chore i ogranicza twórczo "małych artystów".

    A co jest chore? Że ktoś inny poświęcił swój czas i pieniądze na napisanie
    muzyki i nie ma ochoty rozdawać jej za darmo?