  • 41. Data: 2005-09-19 11:35:32
    Temat: Re: zdjecia z fotoradaru
    Od: poreba <d...@p...com>

    kam <#k...@w...pl#> niebacznie popelnil
    news:dglil8$5r5$1@inews.gazeta.pl:

    > Jeśli mógł zapisać, to nie ma dyskusji. Chodzi mi o sytuację, w
    > której samochódem dysponuje nie ten, który powinien zapisać
    > (właściciel/posiadacz).
    Właściciel ma obowiązek wskazać komu powierzył pojazd.
    Jeżeli nie dopełni tego obowiązku podlega karze.
    Jakimi metodami/środkami właściciel to zrobi - to już jego problem.

    > Niech pracownik nie dopełni nałożonego na niego obowiązku
    > i winny ma być właściciel? Odpowiedzialność za czyny innych?

    To się brak nadzoru bodajże nazywa. I taka odpowiedzialność karna
    kierowników jednostek jak najbardziej istnieje, np. w prawie ochrony
    środowiska. Tam też można się wprawdzie "wywinąć" na podobnej
    zasadzie jak przy naszym "wskazaniu" - "chyba że pojazd został użyty
    wbrew jego woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł
    zapobiec"

    > Wprowadził w błąd ;)
    A właśnie nie!
    Faktycznie (uznajmy za udowodnione) przekazał dnia... o godz...
    pojazd nr rej ... Janowi B.
    Nie wie jednak, a kw takiego obowiązku już nie nakłada, komu pojazd
    następnie Jan B. powierzył.
    Tylko czy będący pracownikiem właściciela Jan B.
    jest posiadaczem pojazdu?

    > Nie twierdzę że jest niemożliwa do zrealizowania, twierdzę że
    > zdarzają się sytuacje, w których bez winy właściciela nie może
    > być zrealizowana.

    Być może sąd weźmie takie okoliczności pod uwagę przy karaniu,
    powódź, gradobicie, pożar...

    --
    pozdro
    poreba

  • 42. Data: 2005-09-19 12:27:30
    Od: Critu <k...@w...pl>

    poreba napisał(a):
> [...]
    > jest posiadaczem pojazdu?

    > Być może sąd weźmie takie okoliczności pod uwagę przy karaniu,

    A jeśli nawet właściciel wskaże komu powierzył pojazd to co wtedy?
    Kierowca może powiedzieć, że zasłabł, że źle się poczuł a np. zabrał
    przygodnego autostopowicza Jana Kowalskiego i poprosił go aby zawiózł go
    do szpitala, tudzież do lekarza, albo gdzie kolwiek, co wtedy?

    Miłego szukania Pana Janka Kowalskiego, których np w samej bydgoszczy
    jest chyba ze 200, i co wszystkim wlepią karę?
    Właściciel jest czysty, bo udzielił informacji. Kierowca też jest bez
    zarzutu, winny Jan Kowalski i przyjemnych poszukiwań Panowie Policjanci
    i Prokuratorzy.

    200 mandatów z samej Bydgoszczy hm może to sposób na dziurę budżetową.

    Pozdrowionka

  • 43. Data: 2005-09-19 13:47:25
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Ja myślę że by cię skazał, a wyrok by został utrzymany w mocy. Ale można
    > to sprawdzić tylko doświadczalnie. Spróbuj przy najbliższej okazji.

    ja juz nie musze. sprawdzil to Critu /patrz jego post/- i nic mu nie
    zrobiono.a jesli w przyszlosci na fotce bedzie niewyrazne zdjecie, zapewniam
    Cie, ze zaslonie sie niepamiecia, lub tez wskaze 4 osoby, ktore moglyby
    poruszac sie tym pojazdem.i nie bedzie to zadne naciaganie. pozdrawiam

  • 44. Data: 2005-09-19 14:10:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yark napisał(a):

> [...]
    > Cie, ze zaslonie sie niepamiecia, lub tez wskaze 4 osoby, ktore moglyby
    > poruszac sie tym pojazdem.i nie bedzie to zadne naciaganie. pozdrawiam

    Spróbuj tak przed sądem, nie na policji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 45. Data: 2005-09-19 14:13:52
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Spróbuj tak przed sądem, nie na policji.

    to ode mnie nie zalezy. to policja kieruje wniosek do sadu. wybacz, zebym
    sam to czynil - nawet nie ma podsataw prawnych do tego. jak sie odwazy
    skierowac wniosek, bede sie bronil, chyba ze uzna moje argumenty i postapi
    tak jak przy sprawie z Critu.
    pozdrawiam

  • 46. Data: 2005-09-19 14:36:04
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Właśnie jak mam więcej pojazdów to powinien podjąć środki by nie zasłaniać się
    > nie pamięcią. Nakłada na mnie taki obowiązek prawo o ruchu drogowym. Obowiązek
    > wskazania kierowcy nie dotyczy tylko osób które mają jeden czy kilka samochód.
    > Nie podjecie działań będzie winą i to nie nieumyślną, lecz umyślną w zamiarze
    > ewentualnym.

    Dokładnie. Sądy problemu z tym nie mają. Walą grzywny aż miło.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 47. Data: 2005-09-19 15:00:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Critu" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mineł juz ok rok od mojej wizyty
    > na komendzie a ja dalej czekam na rozprawę :)

    No to jeszcze około roku pozostało do przedawnienia.

  • 48. Data: 2005-09-19 15:03:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A tak nawiasem mówiąc ja nie jestem w stanie powiedzieć kto
    prowadził
    > mój samochód tydzień temu. Mogę powiedzieć komu udostępniam i kto
    > ewentualnie mógł nim jechać, bo oprócz mnie mogły to być dwie osoby
    i co
    > wlepią mandat obydwu i mi na dokładkę. To jest śmieszne i
    paradoksalne.

    Co więcej, to nie masz pewności, czy któraś z osób, którym Ty
    udostępniłeś pojazd nie pożyczyła go na chwile komuś innemu.
    generalnie przychylam się do Twojego wniosku, ze jak fotka jest
    nieczytelna co do osoby, to nic zrobić nie można. Osoba wskazana przez
    kierującego przyjdzie i powie, ze nie jechała, a najpewniej właściciel
    się boi mandatu i dlatego ją wskazał. Istprawa jest nadal w punkcie
    wyjścia, bo ustalić stan faktyczny nie sposób. Dowodem z założenia ma
    być zdjęcie.

  • 49. Data: 2005-09-19 15:03:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yark napisał(a):

> [...]
    > sam to czynil - nawet nie ma podsataw prawnych do tego. jak sie odwazy
    > skierowac wniosek, bede sie bronil, chyba ze uzna moje argumenty i postapi

    Więc zapewniam cię że policja w takich wypadkach kieruje sprawy do sądu,
    bo widziałem wyroki skazujące.

  • 50. Data: 2005-09-19 15:14:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
> [...]
    > jeden czy kilka samochód. Nie podjecie działań będzie winą i to nie
    > nieumyślną, lecz umyślną w zamiarze ewentualnym.

    Ale ja się zgadzam że niepodjęcie działań będzie winą. Kwestionuję tylko
    że: "Nie wskazuje z jakiegokolwiek powodu = popełnia wykroczenie".
    Chyba już to pisałem? :)

    KG