  • 1. Data: 2005-09-16 20:44:10
    Temat: zdjecia z fotoradaru
    Od: "Robi" <g...@g...pl>

    Witam,
    dostałem zdjęcie na firmę jednego z naszych samochodów. NIestey jest
    fatalnej jakosci (co oni za sprzet kupują?). Nie widac kierowcy ale ledwie
    widac tablice.
    Przyszlo wezwanie pojechalem zobaczyc co sie stalo.
    Okazalo sie ze na 1 rzut oka nie jestem w stanie nic stwierdzic, tzn nie
    tylko kto kierowal samochodem ale rowniez czy ktokolwiek kierowal samochodem
    :-(). Przemila Pani adspiarnt (czy jakos tak) zaczela mnie straszyc ze jesli
    nie wskaze kierowcy to podadza mnie do sadu .... grzywna 5 tys zl itd.
    W zasadzie postaralbym sie zalatwic wszystko polubownie ale byli tak niemili
    ze postanowilem jednak troche krwi im napsuc. Czy firma musi prowadzic
    rejestr kierowcow ktorzy aktualnie i wstecz poruszaja sie samochodami co
    gdzie i kiedy ??? Co najlepiej zrobic z tym fantem ???

  • 2. Data: 2005-09-16 20:59:11
    Temat: Re: zdjecia z fotoradaru
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Robi napisał(a):

    > rejestr kierowcow ktorzy aktualnie i wstecz poruszaja sie samochodami co
    > gdzie i kiedy ??? Co najlepiej zrobic z tym fantem ???

    Nie.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2005-09-16 23:47:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robi" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Rejestru prowadzić nie musi, za to właściciel ma obowiązek podać, kto
    kierował. Odmowa lub brak możliwości jest wykroczeniem i tyle.
    Zagadnienie było przedmiotem tak wielu wątków na tej grupie, ze
    spokojnie znajdziesz wszelkie pomocne informacje. Nawet pozwalające
    wywinąć się od tego obowiązku.

  • 4. Data: 2005-09-17 06:44:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "Robi" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rejestru prowadzić nie musi, za to właściciel ma obowiązek podać, kto
    > kierował. Odmowa

    To na pewno

    > lub brak możliwości jest wykroczeniem

    Aby na pewno? Za brak pamieci mozna karac?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2005-09-17 07:17:12
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    niestety ale tak, mozna karac, bo wlasciciel jest zobowiazany wiedziec
    co sie z jego wlasnoscia dzieje, oczywiscie jesli mu jej nie ukradziono ;)

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 6. Data: 2005-09-17 07:35:03
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > Rejestru prowadzić nie musi, za to właściciel ma obowiązek podać, kto
    > kierował.

    zgoda

    > ... brak możliwości jest wykroczeniem i tyle.

    a moze moglbys podac podstawe prawna ukarania kogos za to, ze nie ma
    mozliwosci podania kto kierowal?o ile dobrze wiem, to organa scigania maja
    obowiazek zebrania dowodow winy, a nie podejrzany ma obowiazek dostarczania
    dowodow niewinnosci.

  • 7. Data: 2005-09-17 07:50:35
    Od: "BogdanK" <b...@p...com>

    yark wrote:

> [...]
    > mozliwosci podania kto kierowal?o ile dobrze wiem, to organa scigania
    > maja obowiazek zebrania dowodow winy, a nie podejrzany ma obowiazek

    albo rejestr albo pamięć :)

    Chodzi o to, ze masz sobie tak zorganizować to w swojej firmie abys wiedział
    kto kierował

    Bogdan

  • 8. Data: 2005-09-17 08:11:57
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "BogdanK" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to, ze masz sobie tak zorganizować to w swojej firmie abys
    > wiedział kto kierował

    Czy jakis przepis szczególny wymaga prowadzenia takiej ewidencji? Chyba nie
    Jesli nie, to wlasciciel ma prawo nie pamietac, który z jego kilkudziesieciu
    pracowników prowadzil dane auto w danym dniu.

    Wiem, ze brak takiej ewidencji jest nieroztropnoscia ekonomiczna
    wlasciciela. Ale jesli nie chce, to nie musi ewidencjonowac wykorzystania
    pojazdów.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 9. Data: 2005-09-17 08:22:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

> [...]

    > Jeśli nie, to właściciel ma prawo nie pamietac, który z jego
    > kilkudziesieciu pracowników prowadzil dane auto w danym dniu.

    Przepis wymaga wskazania osoby która pojazdem jechała (któremu
    przekazano posiadanie)niezależnie ile właściciel ma pracowników, czy
    samochodów.

    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."
    Nie wskazuje z jakiegokolwiek powodu = popełnia wykroczenie (65.2 kw).
    Jego problem jak sobie zorganizuje swoje życie by wypełnić ten obowiązek.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 10. Data: 2005-09-17 09:01:08
    Od: "yark" <a...@o...pl>

    > zaraz, a gdzie kwestia winy?

    zwolennicy odpowiedzialnosci "za niepamietanie" tego argumentu nie przyjmuja
    do wiadomosci. od razu do tiurmy nieszczesnika by wsadzili:-))))