  • 1. Data: 2005-03-21 20:29:04
    Temat: zbieranie peseli
    Od: "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    czy zbieranie peseli - bez nazwisk i imion oraz innych danych teleadresowych
    jest chronione ustawą o danych osobowych ?
    potrzebuje przetwarzać tylko pesele

  • 2. Data: 2005-03-21 21:30:43
    Temat: Re: zbieranie peseli
    Od: "zdanie" <z...@p...onet.pl>

    Ustawa jasno definiuje co jest danymi osobowymi.

    Użytkownik "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:d1nb3j$kf5$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2005-03-21 21:31:18
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 21:29:04 +0100, Hubi naskrobał(a):

    > czy zbieranie peseli - bez nazwisk i imion oraz innych danych teleadresowych
    > jest chronione ustawą o danych osobowych ?
    > potrzebuje przetwarzać tylko pesele

    jeżeli bez zbytnich nakładów pozwala na jednoznaczną identyfikacje osoby to
    jest chronione

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2005-03-21 22:12:13
    Od: "Tomisio" <t...@c...pl>

    Sam pesel bez obstawy już nie jest peselem. Stwórz sobie generator tzw.
    peseli i masz ich meliony. Miłej zabawy.

  • 5. Data: 2005-03-21 23:05:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 23:12:13 +0100, Tomisio naskrobał(a):

    > Sam pesel bez obstawy już nie jest peselem. Stwórz sobie generator tzw.
    > peseli i masz ich meliony. Miłej zabawy.

    Wtedy przetwarzasz liczby a nie pesele. Poza tym na własny użytek jako
    osoba fizyczna można do woli przetwarzać. Gorzej jak się spisuje PESELE
    klientów a potem je 'sprzedaje' wtedy podpada sie po 2 ustawy na raz.

  • 6. Data: 2005-03-21 23:12:15
    Od: "Tomisio" <t...@c...pl>

    Czy 60112245676 to pesel ? Bzdura to liczba, więc w ogóle nie wiem w czym
    jest problem.

  • 7. Data: 2005-03-21 23:48:20
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2005 00:12:15 +0100, Tomisio naskrobał(a):

    > Czy 60112245676 to pesel ? Bzdura to liczba, więc w ogóle nie wiem w czym
    > jest problem.

    jan kowalski to imie i nazwisko? bzdura to ciag liter losowych
    nastepujacych po sobie.

  • 8. Data: 2005-03-21 23:53:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sebol napisał(a):

    > jan kowalski to imie i nazwisko? bzdura to ciag liter losowych
    > nastepujacych po sobie.

    zgadza sie. Ale Jan Kowalski, pesel 60112245676 zamieszkały w świerzy
    górnej jest już konkretnym człowiekiem.

    Tak samo, jak powiedzenie "łysy w dresie z jamnikiem". W Warszawie jest
    to epitet, ale w takich Kruklankach to już moze być konkretna osoba.

    Dlatego tez np. słynna lista z IPN _NIE_JEST_ zbiorem danych osobowych,
    bo nic z niej nie wynika, może za wyjątkiem np. Winicjusza
    Chróścielińskiego. DLaczego dla niego? Bo mozna zakładać, że osób o
    takim imieniu i nazwisku jest jedna, może dwie w POlsce.

    M.

  • 9. Data: 2005-03-21 23:57:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Tomisio" <t...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Czy 60112245676 to pesel ? Bzdura to liczba, więc w ogóle nie wiem w czym
    > jest problem.

    Oczywiście, że to liczba... gdyby to był PESEL to miał by postać:
    60112245670. PESEL posiada coś takiego jak suma kontrolna. Jeśli 99,99%
    posiadanych w zbiorze liczb spełaniało by ten warunek, a poza tym zostało by
    udowodnione, że zbiór ten służy do weryfikacji rzeczywistych numerów PESEL,
    to już by różnie mogło być :)

  • 10. Data: 2005-03-22 06:38:10
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > czy zbieranie peseli - bez nazwisk i imion oraz innych danych
    teleadresowych
    > jest chronione ustawą o danych osobowych ?

    zdradź nam w jakim celu chcesz przetwarzać PESELe ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net