  • Data: 2003-02-28 11:51:40
    Temat: Re: zażalenie na organ policji - gdzie składać?
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W związku z wypadkiem mam poważne zastrzeżenia do pracy policji , która
    > przybyła na miejsce zdarzenia. Sprawę badała miejscowa prokuratura i
    policja.
    > Gdzie takie zażalenie powinnam złożyć?

    NA komende wojewodzka, ale to NIC NIE DA.

    Bylam swiadkiem zdarzenia jak szef zmiany celnikow z Łysej Polany
    "<<zmeczony>> po ciezkiej 12h sluzbie w sylwestra" (no comments) wsiadl w
    auto i jadac w kierunku Zakopanego (zaraz za przejsciem) wyprzedzal kolumne
    pojazdow jadac pod gore, w nocy, przy slabej widocznosci (padajacy snieg),
    fatalnym stanie drogi (koleiny) i przed zakretem! Podczas tego wyprzedzania
    wjechal facetowi w bok samochodu (temu sie akurat nie dziwie). Zamiast
    zadzwonic na policje (997) celnik zadzwonil po znajomego policjanta. Policja
    nie dokonala ogledzin miejsca zdarzenia, nie sprawdzila alkomatem stanu obu
    panow (pomimo wnioskow poszkodowanego i swiadkow). Policja natomiast udala
    sie wraz z celnikiem na zaplecze na granicy niedostepne dla innych w
    nieznanym celu (domniemywam ze po to zeby ustalic jak zalatwic ta przykra
    sprawe!). Co wiecej okazalo sie ze pojazd pana celnika nie posiada waznego
    OC, wiec zona pana celnika (rowniez celniczka) pojechala autem bez OC jak
    sadze do znajomego agenta ubezpieczeniowego. Policja zaproponowala
    poszkodowanemu 100zł mandatu i zakonczenie sprawy (oczywiscie nie przyjal).
    Finalem sprawy bylo: 1. uznanie czlowieka ktoremu celnik wjechal w bok
    podczas wyprzedzania za winnego spowodowania kolizji (sic!) 2. efektem
    skargi do komendy wojewodzkiej byla informacja ze zastrzezenia zostaly
    przekazane komendantowi policji w Zakopanem (jesli zastrzezeniem jest
    puszczenie na droge przez policjanta samochodu bez OC to super...) 3. fakt
    nie posiadania OC przeszedl bez echa

    Zawsze sie teraz ciesze jak slysze ze "sluzby graniczne scisle wspolpracuja
    z policja".... :O :(

    Tak wiec walczyc mozna (a chyba nawet nalezy) ale nie oczekiwalabym jakichs
    specjalnych efektow....

    pzdr
    aska

    ps. Smaczku sprawie dodaje to ze z tego co wiem to poszkodowany udal sie po
    porade do prawnika przed rozprawa. Prawnik nie podjal sie prowadzenia jego
    sprawy uzasadniajac to tym ze mieszkal wiele lat w Zakopanem i ta sprawa nie
    ma szans na wygranie....