  • Data: 2006-02-10 15:25:13
    Temat: Re: zaządali DO za sanki
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w
    > wiadomości news:dsgr2k$m5k$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hmm... ty serio? Co innego wykroczenie a co innego zbrodnia.
    > Myślę, że trzeba reagować adekwatnie do wagi problemu, stosując minimalne
    > środki wystarczjące do jego rozwiązania.
    > Jeśli pożądany skutek przyniosłoby zwykłe zwrócenie uwagi to nie trzeba
    > sprowadzać uzbrojonych ludzi w kominiarkach.

    Celowo podałam przykład skrajny ;-)
    W przypadku popełniania wykroczeń występowanie o usunięcie z regulaminu
    zapisu "dopuszczającego" ich popełnianie jest absurdem.
    Bo niezależnie od tego, czy ten zapis tam jest, czy go nie ma, dane
    postępowanie stanowi wykroczenie.

    A zatem właściwszą reakcją byłoby zapytanie, czy zdają sobie sprawę, że
    łamią prawo? Że popełniają wykroczenie z art. 55 kodeksu wykroczeń? I
    czy ta Pani zatrzymująca komuś właśnie DO zdaje sobie sprawę, że
    wystarczy, że ktoś na nią doniesie, a grozi jej grzywna do 5000 zł? Jej,
    nie pracodawcy. I żaden zapis w regulaminie jej przed tym nie obroni?

    Myślę, że to by była reakcja i bardziej adekwatna i nie pozostawiająca
    cienia wątpliwości, że nie można sobie umownie wyłączać działania
    kodeksu wykroczeń i przede wszystkim skuteczniejsza ;-)

    I w tym znaczeniu pożądany skutek powinno odnieść zwrócenie uwagi.
    Ale podkreślające nielegalność takiego postępowania i osobistą
    odpowiedzialność pracownika biblioteki. A nie pozostawiające tegoż
    pracownika w poczuciu nieponoszenia odpowiedzialności do czasu zmiany
    regulaminu.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl