  • 10. Data: 2006-06-21 11:39:08
    Temat: Re: zawieszenie dzialalnosci
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał:

    >A zawieszenie w US polegało na składaniu zerowych zeznań. zczególnie
    >uciążliwy był VAT, bo trzeba było co miesiąc zanosić deklarację.
    Zawieszenie w US nie ma związku z ZUS i obowiązkiem zapłaty UZ gdy
    masz dodatkowy dochód.

    --
    Artur Golański

  • 12. Data: 2006-06-21 11:44:38
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 cze o godzinie 13:39, na pl.soc.prawo, Artur Golanski napisał(a):

    > A odpowiadając ten kto prowadzi dz.g. czyli przedsiębiorca jest dla
    > ZUS płatnikiem. Nawet w przypadku s.c. tworzą ją przedsiębiorcy i to
    > oni siebie zgłaszają do ubezpieczenia.

    Tak - jako osoby ubezpieczone.

    > S.c. nie ma osobowości prawnej, a zgłasza jedynie pracowników do
    > ubezpieczenia, jesli takowych posiada.

    No i wtedy spółka jest płatnikiem. Podawany NIP płatnika jest spółkowym,
    podawany jest NIP spółkowy a nie poszczególnych wspólników owej spółki.
    To w przypadku kiedy spółka ma pracowników.
    W sytuacji kiedy nie ma pracowników, każdy wspólnik może sam sobie być
    płatnikiem który zgłosi siebie do ubezpieczeń. Wtedy NIp płatnika i osoby
    ubezpieczonej jest taki sam.

    --
    Herbi
    21-06-2006 13:44:36

  • 13. Data: 2006-06-21 14:51:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Herbi <z...@o...pl> napisał:

    >Tak - jako osoby ubezpieczone.
    I te osoby za siebie płacą - to napisałem.

    >W sytuacji kiedy nie ma pracowników, każdy wspólnik może sam sobie być
    >płatnikiem który zgłosi siebie do ubezpieczeń.
    Nie może, ale jest i musi być sam płatnikiem.

    >Wtedy NIp płatnika i osoby ubezpieczonej jest taki sam.
    A jaki związek ma spólka o której pisałeś ? Żaden !

    --
    Artur Golański

  • 14. Data: 2006-06-21 21:49:13
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Tak.
    > Dla ZUS nie ma czegoś takiego jak 'zawieszenia'. Jest rozpoczecie
    > i zakończenie dz.g.

    Nie.
    Jesli tylko - o ile mnie pamieć nie myli - jestes na ryczałcie. Tam chyba
    mozesz zawieszać działalnosć w US, a w ZUS wtedy wyrejestrowujesz sie.

  • 15. Data: 2006-06-22 07:27:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> napisał:

    >Nie.
    Nie pisz głupot!
    Jesli tylko zawiesił dz.g. (a to jest możliwe jedynie w US) to
    conajmniej składkę zdrowotną musi płacić.

    >jestes na ryczałcie.
    Forma opodatkowani jest tu BEZ znaczenia.

    >Tam chyba mozesz zawieszać działalnosć w US,
    >a w ZUS wtedy wyrejestrowujesz sie.
    Pomyśl nastepnym razem ! W ZUS wyrejesrtowuje się, gdy "zakończył"
    dz.g. wtedy w US zawieszanie jest bez sensu, bo nie ma dz.g.

    --
    Artur Golański

  • 16. Data: 2006-06-22 08:23:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 cze o godzinie 16:51, na pl.soc.prawo, Artur Golanski napisał(a):

    > Nie może, ale jest i musi być sam płatnikiem.

    LOL
    Wywodzisz że w przypadku s.c. bez pracowników wspólnicy nie mogą
    odprowadzać składek w formie kiedy płatnikiem byłaby spółka?
    Dosyć karkołomny wniosek wysnułeś.
    Ty i ja prowadzimy s.c. - zgłaszamy spółkę jako płatnika. ten płatnik
    zgłasza ciebie i mnie jako osoby ubezpieczone i to PŁATNIK odprowadza za
    nas składki.
    Nie mam pojęcia skąd i na jakiej podstawie to negujesz.

    --
    Herbi
    22-06-2006 10:23:35

  • 17. Data: 2006-06-22 09:00:57
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Herbi <z...@o...pl> napisał:

    >Dosyć karkołomny wniosek wysnułeś.
    Bo to karkołomny sposób.
    1. Wspólnicy nie sa pracownikami spółki, dlaczego i kto ma odpowiadać
    za zapłatę lub jej brak należnych składek ?
    2. Kogo dokładnie będzie ścigał ZUS, gdy za przedsiębiorcę składka nie
    wpłynie ? Drugiego wspólnika, danego przedsiębiorcę?
    3. Będzie problem z księgowaniem i rozliczaniem dochodu (przecież nie
    jest powiedziane, że obaj wspólnicy chcą płacić takie same składki od
    najniższej obowiązującej, dalej moze być tak, ze jeden ze wspólników
    ma drugą działalność i tam chce wpisywać koszty do księgi).

    Nie upieram się, bo nie "siedzę" w tych przepisach.

    --
    Artur Golański

  • 18. Data: 2006-06-22 14:47:15
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 cze o godzinie 11:00, na pl.soc.prawo, Artur Golanski napisał(a):

    > 1. Wspólnicy nie sa pracownikami spółki

    Masz rację.

    > dlaczego i kto ma odpowiadać za zapłatę lub jej brak należnych składek ?

    Płatnik - w postaci przedsiębiorców.

    > 2. Kogo dokładnie będzie ścigał ZUS, gdy za przedsiębiorcę składka nie
    > wpłynie ? Drugiego wspólnika, danego przedsiębiorcę?

    Akurat tego który będzie miał jakikolwiek majątek. Za zobowiązania spółki
    solidarnie odpowiadają jej wspólnicy w całym zakresie.

    > 3. Będzie problem z księgowaniem i rozliczaniem dochodu

    Jaki problem?

    > (przecież nie jest powiedziane, że obaj wspólnicy chcą płacić takie same składki od
    > najniższej obowiązującej,

    Oczywiście że nie jest powiedziane - każdy z nich może sobie podwyższyć
    podstawę.

    > dalej moze być tak, ze jeden ze wspólników ma drugą działalność i tam chce wpisywać
    > koszty do księgi).

    I co to ma do rzeczy? Może sobie wpisać tam swoje składki.
    Co do odliczeń - to rozlicza się jako każdy wspólnik z osiągniętego dochodu
    i poniesionych kosztów, składek itp itd - nie ma znaczenia gdzie to było
    opłacone, czy w firmie "X" czy spółce "Y" - w końcu rozliczenie jest jedno
    dla przedsiębiorcy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 19. Data: 2006-06-22 15:44:30
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 cze o godzinie 08:20, na pl.soc.prawo, severin napisał(a):

    > Czy zawieszając działalność gospodarczą na 2 miesiące nadal
    > muszę ją opłacać???

    Artykuł jak ulał pasuje do Ciebie:
    http://podatki.pl/artykuly/20_17.htm?idDzialu=20&idA
    rtykulu=17
    Rejestracja jest darmowa - jeżeli jeszcze nie masz.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 20. Data: 2006-06-22 16:33:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał:

    >Płatnik - w postaci przedsiębiorców.
    To, że każdy przedsiębiorca płaci za siebie to oczywiste.
    To, że za ich pracowników także (są poborcami i płatnikami z mocy
    prawa).
    Natomiast nie czuje się odpowiedzialny (jako wspólnik) za to czy ten
    drugi (kolejny) zapłacił swoje podatki lub należny ZUS. Tyle.

    > Za zobowiązania spółki solidarnie odpowiadają jej
    >wspólnicy w całym zakresie.
    Tylko czy indywidualne podatki (składki ZUS) przedsiębiorcy s.c.
    wchodzą w skład zobowiązań spółki ? IMHO nie.

    >Jaki problem?
    Już podałem. Jeden płaci składkę z konta spólki, a drugi ze swojej
    innej dz.g. Dochód spólki jest pomniejszony o składkę ZUS tylko
    jednego wspólnika. Jaki dochód jest podstawą do opodatkowania skoro
    każdy ze wspólników ma udział w kosztach i zyskach po 50% ?

    >Oczywiście że nie jest powiedziane - każdy z nich może sobie podwyższyć
    >podstawę.
    OK. Jeśli zrobią to wszyscy i w takim samej wysokości.

    >Co do odliczeń - to rozlicza się jako każdy wspólnik z osiągniętego dochodu
    Widziałeś druk PIT-5 lub potem PIT B w zeznaniu rocznym?
    Podaje się udział np. 50 % i konsekwentnie przychody, koszty i dochód
    s.c. jest dzielony przez 2, aby uzyskać te dla każdego przedsiębiorcy.

    >i poniesionych kosztów, składek itp itd
    Udział w kosztach i dochodach jest udziałem procentowym w s.c.

    --
    Artur Golański