  • 1. Data: 2002-02-27 21:25:03
    Temat: zawieszenie dz. gosp. a konto w banku
    Od: "Lev-al" <l...@f...onet.pl>

    Witam,

    mam małe pytanko. Z roznych powodow musialam zawiesic swoja dzialalnosc
    gospodarcza. Czy moge zlikwidowac konto w banku i nie wpedzac sie w minusy
    (bo oplaty baaardzo sie zwiekszyly w tym roku) czy tez musze je dalej
    utrzymywac? Czy pozwala na to zlikwidowanie dzialalnosci ? A moze tez nie ?

    Pozdrawiam
    Lev-al

  • 2. Data: 2002-02-27 21:46:24
    Temat: Re: zawieszenie dz. gosp. a konto w banku
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lev-al" <l...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (bo oplaty baaardzo sie zwiekszyly w tym roku) czy tez musze je dalej
    > utrzymywac? Czy pozwala na to zlikwidowanie dzialalnosci ? A moze tez nie
    ?

    Nawet o tym nie pomyslalam!
    Tez zawiesilam dzialalnosc, zlikwidowalam konto, a jak bede wznawiala, to
    sobie zaloze w jakims "tanim" banku.
    Ale przyszla mi do glowy mysl, ze trzeba wtedy zglosic w US (jakis tam
    NIP....). No bo teraz to po co?
    Czekam z zainteresowaniem na wypowiedz eksperta.

    pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2002-02-27 23:25:17
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    Użytkownik Lev-al <l...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5jivc$iag$...@n...tpi.pl...
> [...]
    dalej
    > utrzymywac? Czy pozwala na to zlikwidowanie dzialalnosci ? A

    Nie wiem ale PDG mowi, ze:
    Art. 13. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany do:
    1) dokonywania lub przyjmowania płatności za pośrednictwem
    rachunku bankowego tego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy
    stroną transakcji jest inny przedsiębiorca, a jednorazowa wartość
    należności lub zobowiązań przekracza równowartość 3000 EURO albo
    równowartość 1000 EURO, gdy suma wartości tych należności i
    zobowiązań powstałych w miesiącu poprzednim przekracza
    równowartość 10000 EURO, przeliczanych na złote według kursu
    średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z
    ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonywane są operacje finansowe,
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego, właściwego ze względu na
    podatek dochodowy, o posiadaniu rachunku bankowego związanego z
    wykonywaną działalnością gospodarczą, a w razie posiadania więcej
    niż jednego rachunku - do wskazania jednego z nich jako rachunku
    podstawowego i zawiadomienia o tym banku, w którym rachunek jest
    otwarty, oraz właściwego urzędu skarbowego; zawiadamiając urząd
    skarbowy, należy podać nazwę i adres banku oraz numer rachunku
    bankowego albo podstawowego rachunku bankowego,
    3) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego oraz banku, w
    którym otwarty jest podstawowy rachunek bankowy związany z
    wykonywaną działalnością gospodarczą, o posiadaniu rachunków
    bankowych w innych bankach, informując o nazwach i adresach
    banków oraz o numerach rachunków bankowych,
    4) zawiadomienia banków, w których otwarte są inne rachunki
    bankowe tego przedsiębiorcy, o nazwie i adresie banku, w którym
    otwarty jest rachunek podstawowy tego przedsiębiorcy związany z
    wykonywaną działalnością gospodarczą,

    A w:
    Art. 13.3. W razie zmiany stanu faktycznego w stosunku do
    zawiadomień, o których mowa w ust. 1 i 2, przedsiębiorca jest
    obowiązany do zgłoszenia tych zmian w terminie 14 dni od daty ich
    powstania.

    I jeszcze sankcja karna:
    Art. 66. 1. Kto wbrew obowiązkowi określonemu w art. 13 ust. 1
    pkt 1 i ust. 2 z pominięciem rachunku realizuje należności lub
    zobowiązania, których wartość przekracza kwoty określone w tym
    przepisie, podlega karze grzywny.
    2. Kto wbrew obowiązkom określonym w art. 13 ust. 1 pkt 2-4 i
    ust. 2 nie dokonuje zawiadomień określonych w tych przepisach
    albo wbrew obowiązkowi określonemu w art. 13 ust. 3 nie dokonuje
    zgłoszenia, o którym mowa w tym przepisie, podlega karze grzywny
    do 3000 złotych.

    Moze pomoze :)

    --
    Piotr Skaba