  • 1. Data: 2006-05-31 08:49:52
    Temat: zatrzymany dowod rejestracyjny
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Witam

    Policja zatrzymala (25.05.06) dowod rejestracyjny samochodu z powodu jazdy
    bez tylnego zderzaka (ktory byl w naprawie), wydając pokwitowanie z data
    waznosci do dzisiaj (01.06.06).
    Wydzial komunikacji uprawniony do wydania zatrzymanego dowodu jeszcze go od
    policji nie otrzymal, na policji trudno ustalic czy dowod zostal wyslany.
    Jaka procedura odzyskania dowodu i w jaki sposob korzystac z samochodu skoro
    pokwitowanie traci termin waznosci?
    Taki stan rzeczy moze trwac nawet 2 tygodnie, a samochod niezbedny do
    normalnego funkcjonowania (osoba niepelnosprawna w rodzinie).
    Prosze o wskazowki jak dalej postapic?

    Pozdrawiam z gory dziekujac
    grzess

  • 2. Data: 2006-05-31 09:30:00
    Temat: Re: zatrzymany dowod rejestracyjny
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Policja zatrzymala (25.05.06) dowod rejestracyjny samochodu z powodu jazdy
    > bez tylnego zderzaka (ktory byl w naprawie), wydaj?c pokwitowanie z data
    > waznosci do dzisiaj (01.06.06).

    Tylny zderzak jest wymagany przez ustawę ?! Pierwsze słyszę ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-05-31 09:34:30
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Tylny zderzak jest wymagany przez ustawę ?! Pierwsze słyszę ...

    Bo nie czytałes uważnie.
    A po drugie, często w nim zamontowane jest oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2006-05-31 09:43:18
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Tylny zderzak jest wymagany przez ustawę ?! Pierwsze słyszę ...

    w pokwitowaniu napisano - brak zde aka tylnego (wystajace ostre elementy
    konstrukcyjne pojazdu) - pisownia oryginalna
    jak widac policjant nie wiedzial jakie "rz" wpisac, zostawiajac puste
    miejsce :-)
    na domiar zlego wlasnie uzyskalem informacje z komisariatu ze dowod
    rejestracyjny wyslano do urzedu ktory dowod wydal, nie zas do urzedu miasta
    powiatowego uprawnionego do wydania tegoz dowodu
    piszac ze moze to potrwac 2 tyg zbyt optymistycznie ocenilem sytuacje
    prosze o rady co teraz powinienem zrobic?

    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2006-05-31 09:44:30
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > A po drugie, często w nim zamontowane jest oświetlenie tablicy
    > rejestracyjnej.

    to stary ford mondeo kombi i nie ma oswietlenia ani tablicy na zderzaku

    grzess

  • 6. Data: 2006-05-31 09:46:42
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A po drugie, często w nim zamontowane jest o?wietlenie tablicy rejestracyjnej.

    Własnie o to mi chodzi .... bo jesli miał wszystko w komplecie, tzn tablice
    i oswietlenie z tyłu, to policjanci musieli byc wyjątkowo złosliwi.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 7. Data: 2006-05-31 09:48:47
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > piszac ze moze to potrwac 2 tyg zbyt optymistycznie ocenilem sytuacje
    > prosze o rady co teraz powinienem zrobic?

    Pojechac na przegląd i z kartką od diagnosty do urzędu. Do tego, który
    otrzymał DR. Opłata za przegląd oraz skarbowa 5 zł i po sprawie ... a jesli
    DR tam nadal nie ma to nic nie poradzisz.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 8. Data: 2006-05-31 09:49:10
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    jeszcze dodam co mi na sumieniu lezy...
    dowod rejestracyjny ktory mi zatrzymano mial juz zapelnione rubryki w
    ktorych wbija sie waznosc przeglądow
    aktualny przeglad wystawiono na osobnej kartce, z ktora nieswiadom jezdzilem
    prawie rok
    powodem zatrzymania dowodu byl brak zderzaka, jednak dowod i tak utracil
    waznosc
    jak rozwiklac zaistaniala sytuacje, majac na wzgledzie ze dowod moze krazyc
    nawet misiac miedzy policja a urzedami?

    pozdrawiam
    grzess

  • 9. Data: 2006-05-31 09:50:46
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Pojechac na przegląd i z kartką od diagnosty do urzędu. Do tego, który
    > otrzymał DR. Opłata za przegląd oraz skarbowa 5 zł i po sprawie ... a
    > jesli
    > DR tam nadal nie ma to nic nie poradzisz.

    przeglad mam zrobiony, jednak to ze nic nie poradze mnie zastanawia
    utracilem uprawnienia do korzystania z pojazu?

    pozdrawiam
    grzess

  • 10. Data: 2006-05-31 10:07:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał:

    >Tylny zderzak jest wymagany przez ustawę ?!
    Tak, ale "przez rozporządzenie" ( § 7. 4.) i nie w każdym pojeździe.

    > Pierwsze słyszę ...
    Teraz dodatkowe "pierwszy raz czytasz" ? ;-)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks