  • 1. Data: 2003-02-14 09:41:31
    Temat: zasady pisania ustaw
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam !
    Poszukuje ustawy (rozporzadzenie etc) która reguluje zasady pisania ustaw lub
    innych dokumentów tego typu. Podobno jest jakas ustawa regulujaca jak winna
    wygladac ustawa, jakich reguł powinna sie trzymac itp.
    Dajcie znac jezeli jestem w bledzie i nie istnieje normalizaja pisania
    polskiego prawa.
    Konkretnie poszukuje spraw pisania dat - jej formatu i spraw podobnych.
    Z tego co sie dowiedzialem nie jest takie obojetne w jakim formacie nalezy
    pisac date (w USA jest chyba inny format).

  • 2. Data: 2003-02-14 12:57:25
    Temat: Re: zasady pisania ustaw
    Od: Paweł Skarżyński <c...@g...pl>

    > Konkretnie poszukuje spraw pisania dat - jej formatu i spraw podobnych.
    > Z tego co sie dowiedzialem nie jest takie obojetne w jakim formacie nalezy
    > pisac date (w USA jest chyba inny format).
    AFAIK powinno być 2003-02-29 albo 29 lutego 2003r. Szczególnie pierwszy
    format zapisu _powinien_ być właściwy, ale może się coś zmieniło?

    chester

  • 3. Data: 2003-02-14 13:00:33
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Poszukuje ustawy (rozporzadzenie etc) która reguluje zasady pisania
    > ustaw lub innych dokumentów tego typu.

    Rozp. Prezesa Rady Ministrow z dnia 20 czerwca 2002 (dz. u. nr 100, poz. 908) w
    sprawie "Zasad techniki prawodawczej".

    > Konkretnie poszukuje spraw pisania dat - jej formatu i spraw
    > podobnych. Z tego co sie dowiedzialem nie jest takie obojetne w jakim
    > formacie nalezy pisac date (w USA jest chyba inny format).

    Jesli idzie o pisownie dat w kontekscie zasad techniki prawodawczej to moze pomoze
    Ci ozp. Prezesa Rady Ministrow z dnia 27 grudnia 2000 r. w sprawie okre?lenia
    wzoru graficznego pierwszej i ostatniej strony dzienników urz?dowych. (dz. u. nr
    120, poz. 1289).
    Ale nie wiem czy o to Ci chodzi wlasnie.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-02-14 18:28:35
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-02-14 10:41, Użytkownik b...@p...onet.pl napisał:
    > Konkretnie poszukuje spraw pisania dat - jej formatu i spraw podobnych.
    > Z tego co sie dowiedzialem nie jest takie obojetne w jakim formacie nalezy
    > pisac date (w USA jest chyba inny format).

    Zalezy od tego gdzie data ma byc pisana (przepisy pochodza z
    rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w
    sprawie "Zasad techniki prawodawczej"), np. :

    §17. Datę ustawy poprzedza się zwrotem "z dnia", a następnie zamieszcza
    się wskazanie dnia zapisanego cyframi arabskimi, nazwę miesiąca
    określoną słownie oraz wskazanie roku zapisanego cyframi arabskimi ze
    znakiem "r.", jako skrótem wyrazu "rok".

    §45. 1. Przepisowi o wejściu w życie ustawy można nadać brzmienie:
    1)"Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia";
    2)"Ustawa wchodzi w życie po upływie ..... (dni, tygodni, miesięcy, lat)
    od dnia ogłoszenia";
    3)"Ustawa wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po
    miesiącu ogłoszenia" albo "Ustawa wchodzi w życie ..... dnia .....
    miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia";
    4)"Ustawa wchodzi w życie z dniem ... (dzień oznaczony kalendarzowo)";
    5)"Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia".

    2. Liczbę dni, tygodni, miesięcy lub lat, o których mowa w ust. 1 pkt 1
    i 2, zapisuje się cyfrą arabską albo słownie. Określenie dnia i
    miesiąca, o których mowa w ust. 1 pkt 3, zapisuje się słownie.

    --
    Jubei

  • 5. Data: 2003-02-14 19:33:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    nalezy
    > pisac date (w USA jest chyba inny format).

    O datach w ustawach już napisano.
    Ale jest jeszcze to:
    PN 90/N-01204
    ISO 8601-1988