eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi? › Re: zaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi?
  • Data: 2008-08-14 06:30:14
    Temat: Re: zaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Aug 2008, Piotrek wrote:

    > Przecież przepisy definiują minimalne warunki, jakie ma spełniać produkt.
    > Natomiast zawsze bank może zaoferować lepsze warunki.

    Oczywiście.
    Tylko chyba się nie rozumiemy: dopóki PRZEPIS nie USTANOWIŁ zmiany
    odpowiedzialności za transakcję, popularne karty (złotym/platynowym/
    innym takim się nie przyglądałem) NIE MIAŁY w regulaminach wpisanej
    "zasady odpowiedzialności sprzedawcy".
    W razie wtopy bank stwierdzał że transakcja jest autoryzowana
    i jak posiadaczowi karty nie pasuje, to może się ze sprzedawcą
    sądzić.

    Zmiana, skutkująca w ten sposób, że w razie reklamacji to bank
    jest ZOBOWIĄZANY zwrotnie "ściągnąć" kasę od sprzedawcę i jak
    *sprzedawca* chce, to niech się sądzi (co m.in. ma wymusić na
    sprzedawcach weryfikowanie podpisów i inne takie) została
    NA PEWNO wprowadzona PRZEPISEM.

    > Inna sprawa, że za te lepsze warunki często trzeba zapłacić.

    Ale ja nie potrzebuję "lepszych warunków".
    Po prostu publicznie stwierdzałem, że dopóki zasady będą takie jakie
    były kilka lat temu (patrz wyżej) to będę uważał że kartą się nie
    płaci i tyle.

    > A nie później marudzić, że się poniosło straty.

    Nie pisz tego DO MNIE, dobra?
    Nigdy nie marudziłem!
    :)

    > Ale unikałem oczywiście używania produktów, których regulamin można było
    > streścić w jednym zdaniu "Wyskakuj kliencie z kasy, a jak kiedyś przez
    > przypadek będziemy mieli dobry humor, to ewentualnie oddamy Ci Twoje
    > pieniądze".

    A mój poprzedni post sprowadzał się do tego, że dla powszechnie używanych
    kart zmiana zapisów została wymuszona przepisem.

    > A czy przypadkiem nie "rynek" to wymusił wcześniej? ;-)

    Nie, zdecydowanie nie.
    Takich, którzy używali "zwykłych" kart na masową skalę mimo bardzo
    niekorzystnych zapisów była cała masa - i bankom oni (jako klienci)
    starczali :)

    pzdr, Gotfryd