  • 1. Data: 2007-05-20 20:16:01
    Temat: zalozyc firme jak?
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    jestem zdecydowany zalozyc wlasna firme uslugowa
    dzialalnosc informatyczna, fotografia, reklama itp
    teraz jak to zrobic? jestem laikiem w tych sprawach
    wiec prosilbym o jakies porady co i jak gdzie pozalatwiac?
    firma moja bedzie jak narazie jednoosobowa
    i mam zatrudnienie w innej firme jesli to wazne
    z gory dzieki za informacje

  • 2. Data: 2007-05-20 20:40:52
    Temat: Re: zalozyc firme jak?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 20 May 2007 22:16:01 +0200, Kris napisał(a):

    > teraz jak to zrobic?

    Dzialalnosc informatyczna i podobne w momencie kiedy nie potrafisz nawet
    wpisac hasla w google? Czarno to widze. Pewnie w innych branzach jestes
    rownie zielony.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-05-20 22:53:24
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Mon, 21 May 2007 00:54:14 +0200, "Kris"
    <k...@s...pl> wrote:

    >masz racje, nie mam czasu szperac i szukac
    >dlatego tez zwrocilem sie bezposrednio w tej sprawie na tej grupie
    >jesli to dla ciebie klopot to nie odpsisuj
    >milego dnia

    idz do urzedu miasta/gminy zarejestrowac dzialanosc gospodarcza.
    urzednicy powinni cie ukierunkowac, gdzie dalej isc.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-05-20 22:54:14
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

  • 5. Data: 2007-05-21 07:07:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 21 May 2007 00:54:14 +0200, Kris napisał(a):

    > masz racje, nie mam czasu szperac i szukac
    > dlatego tez zwrocilem sie bezposrednio w tej sprawie na tej grupie
    > jesli to dla ciebie klopot to nie odpsisuj

    Nie jest to dla mnie kłopotem, ale po prostu dziwie się Twojemu lenistwu.
    Po wpisaniu "własna firma" czy "zakładanie firmy" w google masz mase
    dobrych linków i wszystko jest dokładnie wytłumaczone. Miałbyś odpowiedź na
    swoje pytanie w ciągu 10 sekund, a tak czekasz, i czekasz, i jeszcze sobie
    pewnie poczekasz :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2007-05-21 08:38:09
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > na
    > swoje pytanie w ciągu 10 sekund, a tak czekasz, i czekasz, i jeszcze sobie

    Przy zalozeniu, ze w ciagu 10 sekund przeczyta 50.000 stron ;)

    A zachowania kolegi nie nazywalbym lenistwem, lecz bardziej
    dzialaniem efektywnym. Po co tracic czas na czytanie
    wielu stron, ktore byc moze niewiele pomoga - skoro
    moze sie zapytac, a ktos moze odpowiedziec czy konkretna
    informacja czy konkretnym linkiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2007-05-21 08:47:01
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wielu stron, ktore byc moze niewiele pomoga - skoro
    > moze sie zapytac, a ktos moze odpowiedziec czy konkretna

    Coś w tym jest!
    Jak stanę z puszką pod kościołem to też wpadnie konketny pieniądz i nie
    trzeba tracić czasu na wieloletnie zdobywanie wykształcenia i praktyki
    zawodowej.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 8. Data: 2007-05-21 12:18:37
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Po co tracic czas na czytanie
    > wielu stron, ktore byc moze niewiele pomoga

    I tak traci czas na nieefektywne czytanie postow, w ktorych wytyka mu sie
    jego lenistwo/lamerstwo zamiast wlasnie wpisac w google dzialalnosc
    gospodarcza+zakladanie i gwarantuje ci, ze dostalby szybkie i konkretne
    linki z rzeczowymi odpowiedziami.
    No, ale skoro tak woli to niech czeka:-)

    Angie

  • 9. Data: 2007-05-21 15:01:10
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > firma moja bedzie jak narazie jednoosobowa
    > i mam zatrudnienie w innej firme jesli to wazne

    Tyle postów, a żadnej pomocy :-) Niedawno działalność zakładałem, więc
    wypunktuję co trzeba zrobić. Polecam stronę
    http://www.msp.money.pl/zakladam_firme/samozatrudnie
    nie_sc/samozatrudnienie/

    1. Wniosek o wpis do ewdidencji - w urzędzie gminy. Koszt 100zł, w niektórych
    miastach (np. Warszawa) bezpłatnie.

    2. Potem do GUSu - trzeba wyrobić REGON

    3. Potem do Urzędu skarbowego - wypełniasz NIP-1. Jeśli chcesz być vatowcem, to
    i VAT-R (koszt 170zł). Potwierdzenie rejestracji VAT (będącej wynikiem złożenia
    formularza VAT-R) można odebrać po 2-4 tygodniach

    4. Jak już rozpoczniesz działalność (czyli najczęściej od dnia, od kiedy
    zadeklarowało się we wpisie do ewidencji i NIP-1, że rozpocznie się
    działalność), w ciągu 7 dni udajesz się do ZUSu i składasz formularze ZUS-ZFA i
    ZUS-ZUA

    5. Gdzies w międzyczasie możesz założyć konto w banku firmowe, o jego numerze
    poinformuj niezwłocznie (w ciągu 2 tygodni) urząd skarbowy na druku NIP-1.

    Po rozpoczęciu działalności do 10 kolejnego miesiąca musisz składaćdo ZUSu druki
    ZUS-DRA i opłacać składki emerytalne itp.

    Do 20 musisz opłacać (nie trzeba składać już deklaracji) zaliczki na podatek
    dochodowy

    A do 25 każdego miesiąca składać deklaracje VAT VAT-7 i ewenetualnie VAT płacić.

    Po rozpoczęciu działalności VAT możesz płacić kwartalnie - dokonujesz takiego
    wyboru poprzez zgłoszenie aktualizacyjne VAT-R i składasz deklaracje VAT-7K -
    kwartalnie będziesz mógł się rozliczać począwszy od kolejnego kwartału po
    złożeniu takiej aktualizacji.

    To by było tak ogólnie na tyle. Jeśli to nie jest konieczne, to pieczątki nie
    musisz mieć. W przypadku samozatrudnienia to raczej zbędny wydatek. Polecam
    konto w mBanku jako bezpłatne i niewymagające pieczątki przy zakładaniu (ponoć w
    innych bankach robią problem z brakiem pieczątki). Rozpoczynając działalność
    możesz płacić niższy ZUS, jeśli w ciągu 5 ostatnich lat nie miałeś żadnej
    działalności i wykonujesz usługi nie na rzecz swojego pracodawcy (brak umowy o
    pracę w przeszłości). Przy składaniu NIP-1 zawsze musisz mieć ksero i oryginał
    do wglądu dokumentów, na podstawie których informacje zawarte w NIP-1 się składa
    (np. wpis do ewidencji, umowę o prowadzenie rachunku bankowego, umowę najmu
    lokalu firmowego, jeśli nie jesteś zameldowany w swojej siedzibie itp.)

    Polecam również książkę "ABC Small Businessu" Włodzimierza Markowskiego

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-05-21 17:46:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > Po rozpoczęciu działalności do 10 kolejnego miesiąca musisz
    > składaćdo ZUSu druki ZUS-DRA i opłacać składki emerytalne itp.

    W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą
    wystarczy złożyć jedynie pierwsze ZUS-DRA, a późniejsze jedynie
    w przypadku, gdy zmienią się zadeklarowane w pierwszej deklaracji
    zależne od podmiotu deklarującego informacje. Same składki trzeba
    oczywiście opłacać co miesiąc.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl