  • 1. Data: 2007-03-09 10:49:25
    Temat: zaleglosc wzgledem wspolnoty po poprzednim wlascicielu
    Od: g...@w...pl

    Witam,

    Mam problem z administratorem mojej wspolnoty - otoz po poprzdnim
    wlascicielu mieszkania zostala drobna zaleglosc. Pytajac (na razie
    ustnie) o podstawe - tlumaczono mi, ze w akcie notarialnym jest cos o
    tym ze tak mozna. Faktycznie w akcie jest napianie ze "z dniem
    26.06.06 przechodz a na mnie wszelkie korzysci i ciezary zwiazane z
    nabytymi tym aktem prawami". W innym punkcie aktu jest napisane, że
    sprzedający pokryje kosza zwiazane z eksploatacja lokalu do tego
    dnia.

    Pytanie jest proste. Czy ta zaleglosc jest wlasnie "kosztem lub
    ciezarem zwiazanym z prawem do lokalu"?
    Czy moze jest po prostu zalegloscia pani sprzedajacej?

    Jesli jest tym kosztem i ciezarem to pewnie to pozostaje zaplacic i
    dochodzic swego od psrzedajacego (dla 50zl nie bedzie mi sie chcialo).

    Jesli jednak nie jest, to mam blisko, pisma moge powymieniac.

    gacek

  • 2. Data: 2007-03-09 11:00:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <g...@w...pl> wrote in message
    ps.com...

    >Pytanie jest proste. Czy ta zaleglosc jest wlasnie "kosztem lub
    >ciezarem zwiazanym z prawem do lokalu"?
    >Czy moze jest po prostu zalegloscia pani sprzedajacej?

    jest to zaległość pani sprzedającej.
    koszty i ciężary to zobowiązanie do płacenia opłat, ale do przodu, a nie do
    tyłu.
    wspólnota sobie może dochodzić od niej zaległości sama jak ma ochotę.

  • 3. Data: 2007-03-09 11:09:40
    Od: g...@w...pl

    On Mar 9, 12:00 pm, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > tyłu.
    > wspólnota sobie może dochodzić od niej zaległości sama jak ma ochotę.

    dzieki, o cos takiego mi chodzilo.

    gacek

  • 4. Data: 2007-03-09 11:46:43
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zagadnienie nie jest takie proste.
    "Zaległość" może być co najmniej z trzech tytułów:
    i) kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej;
    ii) kosztów utrzymania konkretnego lokalu (głównie media);
    iii) rozliczeń tzw. funduszu remontowego.
    Pytanie, czy zarząd wspólnoty (poprzez administrację) ma pojęcie, z jakiego tytułu ta
    zaległość...
    JaC

    It has removed 3201 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 5. Data: 2007-03-09 20:34:09
    Od: g...@w...pl

    On Mar 9, 12:46 pm, " 666" <j...@w...eu> wrote:
> [...]
    > iii) rozliczeń tzw. funduszu remontowego.
    > Pytanie, czy zarząd wspólnoty (poprzez administrację) ma pojęcie, z jakiego tytułu

    Najprawdopodobniej chodzi o opcje iii) - ale to nie jest kwestia, ze
    cos sie wspolnocie nie zbilansowalo - tylko wplacania zaliczek.

    gacek