  • 1. Data: 2007-03-09 08:19:06
    Temat: Jak to zalegalizowac (sprzedaz w internecie)
    Od: "kilazz" <m...@g...com>

    Zastanawiam sie nad zajeciem sie sprzedaza na aukcjach "na pelny
    etat".

    Mam jednak problem, bo nie wiem jak sie za to zabrac, zeby bylo
    legalnie.

    Procedura "nieformalna" wyglada tak, ze kupuje przedmiot uzywany na
    aukcjach w polsce i zagranica i po prostu sprzedaje go znowu na aukcji
    drozej. Szybko, latwo i przyjemnie ale pewnie nie wg. prawa.

    No i teraz pytania:
    - czy to jest w ogole wykonalne prawnie? Tzn. zebym mogl kupic
    przedmiot od pierwszego lepszego uzytkownika, zaplacic za niego 1000zl
    i sprzedac go komus innemu za 1500?
    - kupujac rzecz uzywana sprzedajacy zazwyczaj nie wystawi mi zadnego
    dowodu zakupu, co w zwiazku z tym?
    - jaka forma dzialalnosci do tego pasuje, czy to ma byc komis?

    Bede wdzieczny za podpowiedzi, chcialbym przekalkulowac czy to w ogole
    ma sens..
    pozdr MK

  • 2. Data: 2007-03-09 09:22:16
    Temat: Re: Jak to zalegalizowac (sprzedaz w internecie)
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kilazz napisał:
    > Procedura "nieformalna" wyglada tak, ze kupuje przedmiot uzywany na
    > aukcjach w polsce i zagranica i po prostu sprzedaje go znowu na aukcji
    > drozej. Szybko, latwo i przyjemnie ale pewnie nie wg. prawa.

    Dlaczego nie?

    > No i teraz pytania:
    > - czy to jest w ogole wykonalne prawnie? Tzn. zebym mogl kupic
    > przedmiot od pierwszego lepszego uzytkownika, zaplacic za niego 1000zl
    > i sprzedac go komus innemu za 1500?

    Oczywiście.

    > - kupujac rzecz uzywana sprzedajacy zazwyczaj nie wystawi mi zadnego
    > dowodu zakupu, co w zwiazku z tym?
    > - jaka forma dzialalnosci do tego pasuje, czy to ma byc komis?

    Załóż sobie firmę na kajmanach czy podobnym raju podatkowym, który nie
    wymaga prowadzenia księgowości.

    Koszt to około 1500 USD, roczne opłaty kilkaset USD (w zależności od
    kraju) i działaj jako ona.

    pozdrawiam
    Arek

    --