    From: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zalegle alimenty (nie pobrane) - czy sie przedawnily ?
    Date: Fri, 14 Jan 2005 11:56:17 +0100

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:x5IFd.5621$9c5.1076@news.chello.at...
    > Alimenty jako świadczenia okresowe przedawniają się po trzech latach,
    czyli
    > egzekwować można tylko alimenty z ostatnich 3 lat. A ponieważ niezapłacone
    > alimenty w tym przypadku dotyczą okresu wcześniejszego - to odpowiedź
    brzmi:
    > nie.

    nie moge zaprzeczyc w/w wymienionemu regresowi lecz nie bylabym taka pewna ,
    ze nie moge w odpowiedzi na pozew wspomniec o sytuacji jaka kwote dluzna
    jest mi matka dziecka jest to dowodem na to jak wywiazuje sie i jakie ma
    stanowisko w sprawie , obliczylabym to i wykazala jej jaki ma wzgledem mnie
    dlug , ktory uwazam ,ze powinien byc wliczony na poczet obecnych alimentow a
    co sad zrobi opierajac zgodnie z art.137 to decyzja sadu

    i tu bym wnioskowala o zapezpiecznie w tej wlasnie kwocie do czasu
    zakonczenia postepowania

    > Tak. Sąd bierze pod uwagę uzasadnione potrzeby dziecka, ale także
    możliwości
    > zarobkowe rodziców. 400zł na dziecko to w miarę standardowa kwota.

    mnie interesuje tylko sytuacja ojca ...dlaczego te dzieci sa tak przerzucane
    ? raz do mamy , raz do taty? to moze rowniez rzutowac na sytucje pozwanego
    co bylo powodem , ze dziecko musialo wrocic do mamy ? bo mysle , ze matka
    tez to wykazuje stad brak porozumienia miedzy rodzicami

    Sandra