  • Data: 2005-01-14 04:57:59
    Temat: Re: zalegle alimenty (nie pobrane) - czy sie przedawnily ?
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - czy na rozprawie mozna isc wlasnie tym torem i wniesc o odrzucenie
    > wniosku powodki z jednoczecnym zobowiazaniem, ze do czasu unorwmowania
    > relacji z dzieckiem zobowiazuje sie na wczesniej zasadzone 400 pln tyle ze
    > na kazde z dzieci O ILE PRZEBYWAJA U MATKI ? (nadmieniam, ze w sentencji
    > wyroku jest jedno dziecko z matka a drugie z ojcem)

    Nie. Sąd nie przyzna alimentów pod jakimiś warunkami.. Sąd ustali miejsce
    przebywania dziecka przy matce i zasądzi alimenty. Kiedy sytuacja się
    zmieni, ty wnosisz do sądu o ustalenie miejsca przebywania dziecka przy
    tobie i o zmianę wyroku w zakresie alimentów.

    > - czy znaczacy w postepowaniu moze byc fakt, ze obecny konkubent na
    > ktorego "matka" jest utrzymaniu (i z ktorym mieszka) zarabia sporo wiecej
    > ode mnie i stan faktyczny jest taki, ze taka sytuacja zaspokoja potrzeby
    > finansowa dzieci ? (dla zmniejszenia wnioskowanych alimentow)

    Nie, bo to nie jego dzieci.

    > - czy sad bierze pod uwage m o z l i w o s c i zarobkowe matki, ktora w
    > moim mniemaniu w ogole uchyla sie od pracy ? czy zdarzylo sie w naszym
    > sadownictwie nakazanie matce podjecie pracy (w takim konkretnym przypadku)

    W tym przypadku matce nie brakuje środków do zaspokojenia potrzeb dzieci,
    sąd ustali jedynie jakie są koszty utrzymania dzieci i ile Ty powinieneś do
    nich dokładać. A skąd matka bierze pieniądze to nie Twoja sprawa. Może
    pracować, może brać od konkubenta, może wygrać na loterii.

    > - czy w odwolaniu (odpowiedzi na pozew) skupic sie tylko na kwestii
    > aliemntow i mojej sytuacji finansowej, czy odniesc sie calosciowo (do
    > zawartego "uzasadnienia pozwu") i rozszerzyc o watek nieuczciwej postawy
    > matki, bo w samym pozwie 80% to bzdury, by postawic mnie w zlym swietle.

    Najważniejsza dla Ciebie będzie kwestia alimentów i Twojej sytuacji
    finansowej, więc o niej pisz. Zaproponuj jakieś rozwiązanie. Kłamstwom w
    pozwie po prostu zaprzecz, to żona będzie musiała je udowodnić. Nie rozpisuj
    się za bardzo, przedstaw tylko swoje stanowisko.

    Pozdrawiam,
    Beniamin