  • Data: 2010-06-15 10:40:12
    Temat: Re: zakup programowania za granicą
    Od: "G.K." <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Pysz pisze:
    > Czy jeśli instytucja kupuje licencję na oprogramowanie za granicą
    > (Australia) to należy opłacić VAT i cło od takiego zakupu?
    >
    > Licencje kupujemy u producenta bez pośredników, soft i fakturę pobieramy
    > ze strony producenta.
    >
    > Michał Pysz

    Według mnie to oczywiste, że powinna, ale może ktoś inny się wypowie.
    Poza tym jak zamierzacie wciągnąć taki zakup w koszty prowadzenia
    działalności? Z tego co wiem, to cła nie płaci się, tylko 22% vat. Sam
    sprowadzalem jako osoba prywatna Photoshopa z USA i doliczono mi vat w
    urzędzie celnym.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz