  • Data: 2004-05-19 21:50:52
    Temat: Re: zakup oprogramowania za granica, a licencja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 May 2004, Yaro wrote:
    [...]
    >+ na 100% pewny? Boje sie sytuacji, w ktorej
    >+ "panowie w czarnych plaszczach" nie przyjmuja
    >+ do wiadomosci faktu posiadania licencji zagranicznej
    >+ na uzywane przeze mnie oprogramowanie i zabiora
    >+ komputery "do sprawdzenia i wyjasnienia" - brrr...

    Z tym jest osobny kłopot: takie zdarzenie może ci się
    przytrafić *mimo* że miałbyś dowolnie legalne oprogramowanie,
    wcale nie "zagraniczne", wystarczy że kontroli "coś się
    nie spodoba".
    Nie ma skutecznych przepisów chroniących podejrzanego
    w takim przypadku (czytaj: realnego odszkodowania z tytułu
    poniesionych strat), prawnicy usiłują mnie przekonać że
    to byłoby "ze szkodą dla wymiaru i organów".
    Zaznaczam że do mnie to nie przemawia: jak nas stać na
    płacenie za trzymanie w więzieniu złodziei, to musi nas
    być również stać za wynagradzanie szkód wyrządzonych
    błędami prawa i "organów" - nic doskonałe nie jest, to
    prawda, więc i pewien poziom błędów ma miejsce *z zasady*.
    Niesprawiedliwe jest pozostawienie "potraktowanych" samych
    sobie.

    pozdrowienia, Gotfryd