  • 1. Data: 2004-05-19 07:52:33
    Temat: Re: zakup oprogramowania za granica, a licencja
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Yaro napisał:
    > chcialbym kupic w Niemczech oprogramowanie
    > i uzywac go w Polsce - czy to bedzie legalne?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 2. Data: 2004-05-19 07:53:34
    Temat: zakup oprogramowania za granica, a licencja
    Od: "Yaro" <bez_adresu_priva_tnego@bo_sie_spamuje.invalid>

    Witam,

    chcialbym kupic w Niemczech oprogramowanie
    i uzywac go w Polsce - czy to bedzie legalne?

    Szukalem i szukalem w google'u i gdzie tylko
    sie dalo. Sprzedawcy nabieraja wody w usta - rozumiem,
    nie ich interes. Ale trudno znalezc w Polsce
    przedstawiciela np. firmy Adobe - zreszta pewnie tez
    bedzie zachecal do kupna w Polsce.

    Gdzie to sprawdzic?

    Pozdrawiam
    Jarek Kaczmarczyk

  • 3. Data: 2004-05-19 08:17:54
    Od: "Yaro" <bez_adresu_priva_tnego@bo_sie_spamuje.invalid>

    > Tak.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Dzieki za szybka odpowiedz. Ale jestes tego
    na 100% pewny? Boje sie sytuacji, w ktorej
    "panowie w czarnych plaszczach" nie przyjmuja
    do wiadomosci faktu posiadania licencji zagranicznej
    na uzywane przeze mnie oprogramowanie i zabiora
    komputery "do sprawdzenia i wyjasnienia" - brrr...

  • 4. Data: 2004-05-19 08:31:59
    Od: ptashek <f...@w...net>

    Yaro wrote:

> [...]
    > na uzywane przeze mnie oprogramowanie i zabiora
    > komputery "do sprawdzenia i wyjasnienia" - brrr...

    Ja jestem pewien.

    Jeśli masz oryginalny nośnik, fakturę i ew. papiery celne (jeśli coś
    podlega pod cło) to zakup jest jak najbardziej legalny i nie ważne gdzie
    kupiłeś oprogramowanie.
    --
    Łukasz 'ptashek' Szmit / Gadulec: 14279 / "Adopt, adapt and improve"
    MCP Windows 2000

  • 5. Data: 2004-05-19 08:36:09
    Od: "tolky" <n...@d...sokrates.pl>

    Z tym może być różnie ....
    Dowiedz sie w Urzedzie Skarbowym ...czy nie musisz go oclić i zapłacić Vatu
    Z licencjami bywa różnie ...po wejsciu do UE ... troche VAT namieszał...

    Wiem ze to co napisałem wyzej dotyczy firm .. nie wiem jak z osobami
    fizycznymi.
    --
    tolky

  • 6. Data: 2004-05-19 09:05:00
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    oczywsicie ze mozesz, nowe produkty borlanda maja chyba ograniczenie takie
    ze
    w momencie zakupu w satanach nie mozesz u nas uzywac (cos w tym stylu) ale
    czy Adobe to ma nie wiem, najlepiej jak wejdziesz na strone ADOBE (nie
    polska) i ich sie spytasz, bo wspolsce maja z tego % wioec i tak Ci powiedza
    zeb u nich kupic.

    P.

  • 7. Data: 2004-05-19 09:06:13
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Ja jestem pewien.
    :
    : Jeśli masz oryginalny nośnik, fakturę i ew. papiery celne (jeśli coś
    : podlega pod cło) to zakup jest jak najbardziej legalny i nie ważne gdzie
    : kupiłeś oprogramowanie.

    legalne posiadanie ale chodzi o wykorzstanie komercyjne sie domyslam.
    A tutaj trezba sie zapoznac z licencja.
    P.

  • 8. Data: 2004-05-19 11:16:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Yaro napisał:
    > Ale jestes tego na 100% pewny?[..]

    Na 10 e10000000000000000000000 % pewny.
    Masz to zapisane jak byk w ustawie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2004-05-19 11:18:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Przemyslaw Rokicki napisał:
    > legalne posiadanie ale chodzi o wykorzstanie komercyjne sie domyslam.
    > A tutaj trezba sie zapoznac z licencja.

    Licencja NIC NIE MA do "wykorzystania komercyjnego".
    Licencja może tylko być na *eksploatację* programu, a nie na jego używanie czy jak
    Ty to nazwałeś "wykorzystanie komercyjne".

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2004-05-19 11:40:36
    Od: "Yaro" <bez_adresu_priva_tnego@bo_sie_spamuje.invalid>

    > Na 10 e10000000000000000000000 % pewny.
    > Masz to zapisane jak byk w ustawie.

    Dzieki - a jaka to ustawa reguluje?
    sorki za basic pytanie, ale nie mam bladego
    pojęcia (ain't got a bloody idea :-)

    Jarek