  • Data: 2010-05-27 21:43:56
    Temat: Re: zakup na osobę - czy mam prawo żądać faktury na firmę
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-27 22:56, karamba pisze:
    > czy jeśli umowa zakupu-sprzedaży zostaje spisana na mnie jako na osobę
    > (i zawarte jest jawnie, że jako osoba nie firma tę umowę podpisuję), to
    > czy mogę zażądać faktury na (swoją) działalność (jednosobową)?
    >

    > Chcę wciągnąć auto w środki trwałe - zakup w tym celu ZTCW nie musi być
    > na firmę. (Podobno nawet faktura na firmę być nie musi o ile zawiera
    > przy nazwisku NIP - czy ktoś to potwierdzi?)

    Mozesz wziac na umowe kupna-sprzedazy na siebie i wprowadzic do EŚT na
    podstawie oswiadczenia.
    Przykladowy wzor masz tutaj :
    http://ksiegowosc.infor.pl/forum/4088,Wprowadzenie-s
    amochodu-do-Ewidencji-Srodkow-Trwalych.html

    Jeżeli przekazanie odbedzie sie w krotkim czasie od momentu kupna, to za
    wartosc poczatkowa przyjmujesz kwote z Umowy (+ ewentualne oplaty za
    przerejestrowanie, czy co tam jeszcze trzeba).

    --
    Adam