  • 1. Data: 2007-12-09 19:52:23
    Temat: zakup bez faktury
    Od: ŁON <m...@g...pl>

    Witam, nie wiem czy to dobra grupa, mam nadzieje że tak.

    Jakiś miesiąc temu kupiłem przez internet pewien towar. Zgodnie z
    zaznaczoną formą zapłaty (płatne z góry, przelew na konto) przelałem
    pieniądze i umówiłem się na dostawę towaru gdyż jego gabaryty wykluczały
    jakąkolwiek firmę kurierską. Towar został dostarczony. Kilka dni później
    miałem otrzymać fakturę VAT oraz dokumentację techniczną z podpisem
    projektanta. Niestety ale nie dostałem. Kilkakrotnie pisałem maile z
    prośbą o te dokumenty, kilkakrotnie dzwoniłem i zawsze mówiono że
    dokumenty wysłano pocztą lub że rano zostaną wysłane na maila w formacie
    pdf. Do dnia dzisiejszego nic nie dostałem.
    Kwota operacji to około 2500 PLN

    Czy mogę coś z tym zrobić? Jak mam ich zmusić do wystawienia faktury?

    dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-09 20:30:02
    Temat: Re: zakup bez faktury
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > Czy mogę coś z tym zrobić? Jak mam ich zmusić do wystawienia faktury?

    Wyznacz im termin i zaznacz, ze po tym terminie skladasz zawiadomienie do
    urzedu skarbowego...
    szybko dostaniesz dokument :)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-12-09 20:50:02
    Od: ŁON <m...@g...pl>

    Regand pisze:

    > Wyznacz im termin i zaznacz, ze po tym terminie skladasz zawiadomienie do
    > urzedu skarbowego...
    > szybko dostaniesz dokument :)
    >
    > pozdrawiam

    Wyznaczylem, termin minał tydzien temu, wczoraj dzwoniłem i mieli wysłać
    mi pdfy dzis rano
    Dodam tylko że produkt ktory kupiłem bez dokumentacji technicznej jest
    niepotrzebny.
    Produktem jest maszt telekomunikacyjny.

  • 4. Data: 2007-12-09 22:31:28
    Od: "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

> [...]
    > mi pdfy dzis rano
    > Dodam tylko że produkt ktory kupiłem bez dokumentacji technicznej jest

    Jak Ci poradzono, daj im ostrzezenie, ze wybierasz sie do US. Powinno pomoc.
    Niewystawienie faktury jest sprawa dla Urzedu Skarbowego.

    Jesli chodzi o niedostarczenie dokumentacji technicznej to pozostaje Ci
    ewentualnie jedynie sprawa cywilna w zakresie niedotrzymania umowy, chyba, ze
    od poczatku zamiarem sprzedawcy bylo niedostarczenie dokumentacji, bo na
    przyklad jej nie posiada - wowczas sprawa karna. Ale tego na razie nie wiesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-12-09 23:47:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 09 Dec 2007 21:50:02 +0100, ŁON napisał(a):
    > Wyznaczylem, termin minał tydzien temu, wczoraj dzwoniłem i mieli wysłać
    > mi pdfy dzis rano

    Zalecam ostrożność... Jak dostaniesz fakturę to jeszcze nie znaczy że możesz
    ją spokojnie wrzucić w koszty i odliczyć VAT :( Według naszego ukochanego
    fiskusa, to Ty masz sprawdzić czy wystawca faktury odprowadził VAT, i czy w
    ogóle wprowadził tę fakturę do księgowości :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 6. Data: 2007-12-10 06:32:53
    Od: "d...@a...pl" <d...@a...pl>

    > fiskusa, to Ty masz sprawdzić czy wystawca faktury odprowadził VAT, i czy w
    > ogóle wprowadził tę fakturę do księgowości :-/

    Jak ?
    Jadę do niego i żądam wglądu w księgi handlowe ?
    Sprawdzam też czy terminowo odprowadził VAT i do właściwego miejscowo
    urzędu skarbowego ?

  • 7. Data: 2007-12-10 11:14:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2007 07:32:53 +0100, d...@a...pl napisał(a):
    > Jak ?
    > Jadę do niego i żądam wglądu w księgi handlowe ?
    > Sprawdzam też czy terminowo odprowadził VAT i do właściwego miejscowo
    > urzędu skarbowego ?

    Nie mnie się pytaj, nie ja wymyślałem przepisy :) Urzędnik też Ci nie powie,
    co nie przeszkodzi mu potraktować Ciebie jak oszusta i bandytę gdy odliczysz
    nieświadomie fakturę przysłaną przez sklep który jest na bakier z prawem...

    Tak. To jest chore. BARDZO chore. :)

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2007-12-10 13:20:58
    Od: "d...@a...pl" <d...@a...pl>

    > Nie mnie się pytaj, nie ja wymyślałem przepisy :) Urzędnik też Ci nie powie,

    A możesz wskazać, które przepisy konkretnie to regulują ?

  • 9. Data: 2007-12-10 18:29:59
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak Ci poradzono, daj im ostrzezenie, ze wybierasz sie do US. Powinno
    > pomoc. Niewystawienie faktury jest sprawa dla Urzedu Skarbowego.

    A skąd wiesz, że sprzedawca nie wystawił faktury? Bo z tej treści, co
    przeczytałem to wynika, że kupujacy jej nie otrzymał, a sprzedawca nie
    poinformował dlaczego.
    Karać US może za *niewystawienie* a nie za *niedoręczenie*. Nikt mnie nie
    zmusi do doręczenia faktury nabywcy, jeśli przepis tego nie wymaga.

  • 10. Data: 2007-12-10 19:02:46
    Od: "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

> [...]
    > Karać US może za *niewystawienie* a nie za *niedoręczenie*. Nikt mnie nie
    > zmusi do doręczenia faktury nabywcy, jeśli przepis tego nie wymaga.

    Sluszna uwaga.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel