eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy › Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
    Date: Sun, 6 Apr 2003 04:09:12 +0200

    Użytkownik "ajashi" <n...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b6nedc$10g$1@foka.acn.pl...
    From: "Artur Chrostowski" <A...@a...waw.pl>
    To: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Sent: Saturday, April 05, 2003 10:32 PM
    Subject: Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów
    budowy

    > Jeżeli okaże się ze spółdzielnia dysponując odpowiednimi środkami od
    > inwestorów w tym czasie wydawała na inwestycje pieniądze z kredytu z
    którego
    > wciąż jeszcze do dziś cykają odsetki, a pieniądze od inwestorów kierowała
    na
    > inne inwestycje realizowane przez spółdzielnię a nie związane z inwestycja
    > na które były wpłacone.

    Niestety nie mam dla ciebie dobrych wiadomości pewnie w takiej sytuacji
    zostanie Ci tylko zapłacić, ale może jednak zajrzysz do Statutu bo tam można
    znaleźć sporą część rozwiązań we własnej Sprawie i co ciekawsze to powinien
    być statut z okresu budowy twego lokum.
    uchwała SN II CZP 44/92 głosi, iż
    O sposobie ustalenia wysokości wkładu mieszkaniowego lub budowlanego
    decydują postanowienia statutowe. Jeżeli według statutu spółdzielni
    mieszkaniowej wysokość tych wkładów uzależniona jest od kosztów wykonania
    zadania inwestycyjnego, to wówczas członek takiej spółdzielni nie może
    domagać się określenia obciążającego go wkładu (mieszkaniowego lub
    budowlanego) stosownie do wysokości kosztów budowy jedynie części tego
    zadania, np. tylko budynku, w którym znajduje się jego mieszkanie

    no i jeszcze uchwała SN III CZP 47/89

    Pominięcie w rozliczeniu kosztów budowy wzmianki, że ma ono charakter
    wstępny, nie pozbawia spółdzielni możliwości dochodzenia dopłaty do
    wysokości odpowiadającej całości kosztów budowy przypadających na lokal
    przydzielony członkowi spółdzielni.

    > Kwestia druga to co jeśli hipoteka będąca zabezpieczeniem kredytu przy
    > niedalekim w czasie przejęciu mieszkań ze spółdzielczym własnościowym
    prawem
    > do lokalu na mieszkania własnościowe - zgodnie z wymogami nowej ustawy.
    Czy
    > obciążenie tej hipoteki zniknie czy też spółdzielcy będą musieli przyjąć
    > odpowiednia część zadłużenia hipoteki.

    Odrębna własność bo o takim statusie twojego lokalu myślisz nie powinna być
    obciążona. Dług przynależy spółdzielni i ją to będzie obciążać
    Tak przynajmniej kiedyś czytałem jednak na złość nie mogę tego znaleźć więc
    może o tym później.

    > Z pozdrowieniami,
    > ac
    >

    > Szykuje się odwiedzić moją spółdzielnią w poniedziałek - czy dokumenty
    będę
    > miał tylko do wglądu? Czy będę mógł je kserować lub zrobić kopie aparatem
    > cyfrowym?

    W prawie spółdzielczym nie ma jednoznacznej dyspozycji jaką
    formę może przybierać zaznajomienie się z dokumentami. Mogą to regulować
    zarówno statut jak i jakiś regulamin. Jeśli niema ograniczeń co do formy to
    należy odnieść się do wykładni leksykalnej zawartej w słownikach języka
    polskiego, które opisują czynność wglądu w następujący sposób:

    wgląd m IV, D. -u, Ms. ~ądzie, blm
    <zajrzenie do czegoś, wniknięcie w coś; zbadanie, sprawdzenie,
    skontrolowanie czegoś>

    Zatem otrzymać akta do wglądu.nie ogranicza ciebie co do możliwości
    sporządzania odpisów, a te mogą być realizowane w zależności od dostępności
    środków technicznych zarówno na miejscu jak i po wypożyczeniu za
    pokwitowaniem w celu ich powielenia na xero w punkcie usługowym. Pamiętaj
    jednak, że koszty odpisów powinieneś pokryć w całości z własnej kieszeni, a
    w przypadku wypożyczenia dokumentów bacz by nic nie zginęło lub nie zostało
    uszkodzone bo za to możesz mieć spotkanie z prokuratorem (art. 276 kk)

    Stan_Z