eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy › Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
  • Data: 2003-04-06 11:11:09
    Temat: Re: zakres -- prawo spółdzielcze -- ostateczne ustalenie kosztów budowy
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ajashi" <n...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b6ou3s$5ic$1@foka.acn.pl...

    > Wymienie tutaj jeszcze kilka kwesti które mnie dręczą
    >
    > 1. Ile czasu po otrzymaniu decyzji od spódzielni (pisma) mam > na
    ustosunkowanie się do niego?
    > Teraz mam 30 dni od dnia otrzymania pisma na zapłacenie
    > brakujących 42 000 tyś

    W prawie spóldzielczym nie ma jednoznacznych decyzji w tej sprawie to
    powinien rególować wasz Statut Choć z praktyki wiem że zazwyczaj tego nie
    czyni. Zatem pisz bez zbędnej zwłoki

    > Spółdzielnia zastrzegła już, że będa ściągać należne pieniądze >
    korzystajac z usług firmy windykacyjnej (dodtkowe koszty) > lub odsprzedadzą
    dług (są w kiepskiej sytuacji finansowej) <-- > można się przed takimi ich
    krokami zabezpieczyć?

    W praktyce pozostaje jak najszybsze pozbycie sie Zarządu który wychodzi z
    takimi propozycjami.
    To jedyna droga by nie chandlowano waszymi długami jeśli wogóle takowe
    macie.

    > 4. Czy moje wczesniejsze wpłaty do wkładu nie powinny być >
    rewaloryzowane?
    > Szególnie 20 000 zł nadpłaty, które wyciagnęli ode mnie w > zwiazku z
    > zawyzeniem indeksacji. W umowie zobowiazywali sie do > przeliczania rat.
    > przeliczenia rat nie było w wyniku czego powstała nadpłata w > wysokości
    20
    > tyś. zł. ===> raty zostały dopiero przeliczone przy > ostatecznym
    rozliczeniu
    > kosztów budowy - ale suma nadpłaty 20 000 nie jest > rewaloryzowana przez
    nich

    To mogą regulować warunki umowy, którą podpisałeś lub wewnętrzne
    urególowania SM

> [...]
    > zostana naliczane wg średniej wskaźników ostatnio publikowanych. Z chwilą
    > opublikowania faktycznych, za dany okres, wskaźników nastapi przeliczenie
    > rat"

    > 5. w umowie jest zapis: ROZLICZENIE Z TYTUŁU ROBÓT DODATKOWYCH, ZAMIENNYCH
    > BĄDŹ ZANIECHANYCH NASTĄPI 20.10.2000) <=== nie nastąpiło po dziś dzień - a
    > zrezygnowałem w mieszkaniu z kilku scian i drzwi, na logike koszty powinny
    > być niższe niż u sąsiada który nie miał zadnych zaniechań a rozliczenie
    > ostatecznych kosztów budowy ma identyczne jak ja.

    To trzeba podnieść tą sytuację w swoim piśmie do SM.

    Najlepiej to zawsze oglądać sytuację na żywo bo trudno wszystkie problemy
    przedstawić w pisaniu.

    Przepraszam że tak zdawkowo ale mam właśnie temperaturę i nieco mi się
    ciężko myśli i czyta.

    Stan_Z