  • 1. Data: 2007-08-01 16:52:12
    Temat: zakonczenie sprawy - kiedy?
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    Witam,

    Chodzi mi o taka sytuacje:

    Jest sobie kilka dzialek pod zarzadem gminy jako dotychczasowego
    "wlasciciela".
    Spadkobiercy wystapili do wlasciwego ministra o uniewaznienie
    nacjonalizacji.
    Sprawa oczywiscie dotarla do WSA po pozytywnej dla spadkobiercow decyzji.
    WSA orzekl niewaznosc decyzji ministra w zwiazku z bledami formalnymi jakie
    ten popelnil.
    Merytorycznie sprawa nie byla rozpatrywana.
    I teraz mam pytanie:

    Czy sprawa jest zakonczona - w takim sensie, ze gmina moze sprzedac dzialki,
    bo oficjalnie sprawy nie ma.
    Czy tez moze sprawa dalej sie toczy, poniewaz minister musi poprawic
    decyzje, uwolnic ja od bledow formalnych. Konkretnie chodzi o to, ze nie
    wszystkie strony postepowania byly zawiadomione o postepowaniu.

    Czy gmina moze sprzedac dzialki i wykrecic sie stwierdzeniem, ze sad
    odrzucil decyzje ministra i wobec tego, ze sprawa sie nie toczy, moze z
    ziemia robic co chce?

    Nowy wniosek do ministra uwzgledniajacy wszystkie strony postepowania bedzie
    zlozony nieco pozniej - trzeba odszukac te strony :( a jednoczesnie idzie o
    to, zeby gmina nie wyprzedala majatku i ktos to kupil "w dobrej wierze".

    Mrqs

  • 2. Data: 2007-08-02 10:53:39
    Temat: Re: zakonczenie sprawy - kiedy?
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mrqs" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie zlozony nieco pozniej - trzeba odszukac te strony :( a
    > jednoczesnie idzie o to, zeby gmina nie wyprzedala majatku i ktos to kupil

    witam

    od wyroku WSA mozesz złożyć skarge kasacyjną do Naczelnego Sądu
    Administracyjnego w Warszawie z żądaniem wstrzymania wykonania tegoż wyroku
    WSA do czasu rozpoznania sprawy przez NSA, powołując okoliczności, że
    decyzja ministra jest tylko z przyczyn formalnych nieważna, że gmina może
    sprzedać nieruchomości osobie w "dobrej wierze", że to grozi nieodwracalnymi
    skutkami dla zainteresowanych w sprawie, itp.;
    a tak na marginesie - najlepiej dokladnie podaj mi treść decyzji ministra
    oraz treśc zapadlego przed WSA wyroku;
    jednocześnie należy podkreślić, że wyrok WSA nie jest prawomocny do czasu
    upływu terminu na złożenie skargi kasacyjnej;
    warunkiem niezbędnym prawidłowego złożenia skargi jest, aby była ona
    sporządzona i podpisana przez adwokata lub radcę prawnego - bez tego skarga
    zostanie odrzucona;
    natomiast wyrok WSA skierowany zostanie do ministra i on od początku bedzie
    musial wydac decyzje w sprawie; znaczy się, że tamtej decyzji pierwszej nie
    bedzie w obrocie, gdy już minie termin na zaskarżenia skargą kasacyjna
    wyroku WSA; pytanie jakie to też były przyczyny formalne unieważnienia
    decyzji ministra, jeżeli oczywiscie tak brzmi sentencja wyroku WSA; poza
    tym, że jezeli WSA unieważnil decyzję ministra, to bezwzględnie należy
    skarżyc jego wyrok do NSA; oczywiscie zakladam, że taka jest tresc wyroku
    WSA, jak napisales

    w razie pytan - prosze na grupe

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-03 11:00:14
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedzie zlozony nieco pozniej - trzeba odszukac te strony :( a
    > jednoczesnie idzie o to, zeby gmina nie wyprzedala majatku i ktos to kupil

    witam

    nie moglem otworzyc twej nowej wiadomosci z godziny 00:11 z 3.08.2007r gdyz
    juz jej nie ma na serwerze; jezeli masz jakies pytania napisz na moj mail

    pzdr