  • 41. Data: 2008-02-29 00:04:37
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Praktycznie mozna pójść siedzieć, co nie zawsze bywa praktyczne.
    JaC

    -----

  • 42. Data: 2008-02-29 00:05:42
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ustawa o VAT.
    JaC

    -----

  • 43. Data: 2008-02-29 00:17:45
    Temat: [OT] Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Dombrek pisze:
    > Nie rozumiem, gdzie brak wiedzy, ale najwyraźniej nie osiągnałem stanu
    > "wiem, ze nic nie wiem".

    No może nie jakąś tam ogromną wiedzę, ale kutym na cztery łapy trzeba
    być. Arek akurat dobrze Ci radzi, ostatnio sam się przekonał to i owo.
    Za kilka lat okaże się, czy przetrwałeś selekcję naturalną czy zaginąłeś
    w akcji.

    Jeśli przetrwasz to okaże się, że przestałeś wierzyć w uczciwość, prawo
    i praworządność, bzdury wciąż głoszonej ekonomii socjalistycznej,
    przestaniesz wierzyć urzędnikom i funkcjonariuszom państwowym,
    zaczniesz wierzyć w teorie spiskowe... i będziesz miał na nie dowody.
    :))

    powodzenia
    mspanc
    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 44. Data: 2008-02-29 06:51:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    666 w <news:fq7i3s$3ul$1@news.wp.pl>:

    > Ustawa o VAT.

    co ustawa o VAT i który artykuł tejże?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 45. Data: 2008-02-29 07:57:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 19:40:26 +0100, WAM napisał(a):

    > Tak w spolce z o.o. czlonkowie zarzadu odpowiadaja, co w tym dziwnego?
    > Przytocze caly Art 299, lacznie z par. 2 na ktory sie powolujesz w
    > drugim poscie i par 3.

    No to zwróć uwagę, że art. 299 ksh nie pozwala na postawienie tezy "za
    zobowiązania odpowiadają członkowie zarządu majątkiem osobistym".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 46. Data: 2008-02-29 08:02:14
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    'Tom N' pisze:

    > co ustawa o VAT i który artykuł tejże?

    W ustawie o VAT nie ma słowa o pieczątce :)

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 47. Data: 2008-02-29 08:30:31
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Olgierd pisze:

    > Podobno w niektórych sądach próbowali żądać dowodu wpłaty na rachunek
    > bankowy, aczkolwiek pomysł się rozbił,

    Hm... ciekawa praktyka ;-)
    A dopytuje sie, bo nigdy sie z takim zadaniem nie spotkalem (pomijam juz
    fakt, ze do takiego zadania nie ma podstaw)

    > bo nie ma banku, który założyłby
    > rachunek spółce w organizacji (brak regon i nip).

    Eee... sa - przynajmniej w Poznaniu i Warszawie ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 48. Data: 2008-02-29 08:37:31
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Feb 2008 09:30:31 +0100, kauzyperda napisał(a):

    > Hm... ciekawa praktyka ;-)
    > A dopytuje sie, bo nigdy sie z takim zadaniem nie spotkalem (pomijam juz
    > fakt, ze do takiego zadania nie ma podstaw)

    Ja też nie, ale słyszałem...

    > Eee... sa - przynajmniej w Poznaniu i Warszawie ;-)

    ... i dlatego właśnie niedawno kolega próbował przekonać ze dwa
    "zaprzyjaźnione" banki, ale te się nie dały - będzie NIP i REGON, będzie
    rachunek.

    Ale przypomnę, że niedawno na tej grupie był wątek człowieka, któremu
    bank odmówił założenia rachunku na spółkę ze względu na brak jego (tego
    człowieka) meldunku - jako wspólnika.

  • 49. Data: 2008-02-29 09:05:31
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Olgierd pisze:

> [...]
    >
    > Ale przypomnę, że niedawno na tej grupie był wątek człowieka, któremu
    > bank odmówił założenia rachunku na spółkę ze względu na brak jego (tego

    Hm... witamy w Banana Republic of Poland ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 50. Data: 2008-02-29 10:42:11
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    uwaga :)

    > I nie chodzi mi o znikanie pieniędzy czy ich "znikanie", lecz o to, że
    > chyba - wybacz, że wróżę z newsów - nie masz ogólnego obycia w
    > zagadnieniach dotyczących prowadzenia firm.
    > W takiej sytuacji albo masz wystarczająco dużo kasy, żeby zatrudnić tych
    > co się znają - ale wtedy nie pytałbyś na tej grupie - albo zapłacisz takie
    > frycowe, że kiepsko Cię widzę :(

    Weź jeszcze pod uwagę, że nie trzeba prowadzić firmy, żeby mieć pieniądze
    uczciwie zarobione i wiedzę na temat prowadzenia działalności. O kwestiach
    sp. z o.o. faktycznie mam mętne pojęcie w tych kwestiach, o które pytam. Bo
    nie jest problemem wywalić 200k na jakiś biznes, ale trudniej zbudować coś
    od podstaw. Oczywiście mogę założyć inny rodzaj spółki, bo prościej, ale z
    pewnych względów potrzebuję z o.o.
    Aha! Moje pytanie dotyczyło tylko kwestii wpłaty rzeczywistej (lub nie)
    kapitalu zakładowego, ale jeśli uważasz, że to już "całkowita" wiedza o sp.
    z o.o. to posłucham rady starszeństwa ;)
    Pozdrawiam i dzięki za skuteczną pomoc
    Dombrek