  • 31. Data: 2008-02-28 17:23:18
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kam napisał:

    > wskażesz podstawę tego wymogu?

    Nie.
    Mówię Ci ze swojego doświadczenia.
    Nigdy nie wnikałem na jakiej podstawie domaga się tego ode mnie sędzia.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 32. Data: 2008-02-28 17:33:31
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Jeżeli chcesz się zabierać za interesy bez podstawowej wiedzy ekonomicznej
    > to może lepiej usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie :)

    Nie rozumiem, gdzie brak wiedzy, ale najwyraźniej nie osiągnałem stanu
    "wiem, ze nic nie wiem".
    Aha! To wiedza finansowa a nie ekonomiczna, ale nieważna nomenklatura.
    Wyraz "znikęły" jest jak zauważyłeś w " ".
    Środki trwałe tracą na wartości - z tym sie chyba zgodzisz. Przykładowo,
    jeśli kapitał spółki stanowi 50k i powiedzmy, że kupię za to auto, to po 5
    latach będzie ono na rynku warte 15k. To oznacza, ze w praktyce nie da się
    ściągnąć forsy ze spółki w kwocie 50k (gdyby np. takie zobowiązanie się
    pojawiło), bo takich środków tam po prostu nie ma, nawet gdyby sprzedać auto
    (braknie 35k). Czy w takim przypadku, w razie konieczności, wspólnicy muszą
    coś dopłacać, dopełnić proporcjonalnie do 50k?
    Dombrek

  • 33. Data: 2008-02-28 17:36:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 18:33:31 +0100, "Dombrek" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >(braknie 35k). Czy w takim przypadku, w razie konieczności, wspólnicy muszą
    >coś dopłacać, dopełnić proporcjonalnie do 50k?
    Wspolnicy nie musza nic doplacac poniewaz ich odpowiedzialnosc jest
    ograniczona (trudne slowo) do wysokosci wplaconego kapitalu. Za
    zaciagane zobowiazania odpowiadaja czlonkowie zarzadu spolki calym
    swoim majatkiem osobistym.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 34. Data: 2008-02-28 17:41:38
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > ograniczona (trudne slowo) do wysokosci wplaconego kapitalu. Za
    > zaciagane zobowiazania odpowiadaja czlonkowie zarzadu spolki calym

    A, czyli tu jest haczyk.
    Dzięki!
    Dombrek

  • 35. Data: 2008-02-28 17:50:52
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    Za
    > zaciagane zobowiazania odpowiadaja czlonkowie zarzadu spolki calym
    > swoim majatkiem osobistym.

    W spolce z o.o.? Co ty piszesz?!

  • 36. Data: 2008-02-28 17:54:02
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A, czyli tu jest haczyk.
    > Dzięki!
    > Dombrek

    Bzdury nie haczyk. Kolega WAM chyba nigdy na oczy nie widzial KSH, a juz na
    pewno art. 299 par. 2 KSH.

  • 37. Data: 2008-02-28 18:40:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 18:50:52 +0100, "Heming"
    <h...@w...gazeta.pl> wrote:

    > Za
    >
    >W spolce z o.o.? Co ty piszesz?!
    Tak w spolce z o.o. czlonkowie zarzadu odpowiadaja, co w tym dziwnego?
    Przytocze caly Art 299, lacznie z par. 2 na ktory sie powolujesz w
    drugim poscie i par 3.

    Art. 299.

    § 1. Jeżeli egzekucja przeciwko spółce okazała się bezskuteczna,
    członkowie zarządu odpowiadają solidarnie za jej zobowiązania.

    § 2. Członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności, o której
    mowa w §1, jeżeli wykaże, że we właściwym czasie zgłoszono wniosek o
    ogłoszenie upadłości lub wszczęto postępowanie układowe, albo że
    niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości oraz niewszczęcie
    postępowania układowego nastąpiło nie z jego winy, albo że pomimo
    niezgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości oraz niewszczęcia
    postępowania układowego wierzyciel nie poniósł szkody.

    § 3. Przepisy §1 i §2 nie naruszają przepisów ustanawiających dalej
    idącą odpowiedzialność członków zarządu.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 38. Data: 2008-02-28 19:32:55
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Za
    >
    > W spolce z o.o.? Co ty piszesz?!

    Mi w szkole średniej też próbowano na ekonomii takie pierdoły wciskać -
    ale to chyba raczej w ramach propagandy uczciwości, a nie obiektywnego
    uczenia.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 39. Data: 2008-02-28 21:45:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik WAM napisał:
    [..]
    > zaciagane zobowiazania odpowiadaja czlonkowie zarzadu spolki calym
    > swoim majatkiem osobistym.

    Też. Tylko w specyficznej sytuacji - gdy nie ogłoszą na czas upadłości,
    a wierzyciele udowodnią, że gdyby to zrobili to mogliby odzyskać więcej.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 40. Data: 2008-02-28 21:52:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Dombrek napisał:
    > Nie rozumiem, gdzie brak wiedzy, ale najwyraźniej nie osiągnałem stanu
    > "wiem, ze nic nie wiem".

    Żeby było jasne - to nie był atak na Ciebie, tylko lekko żartobliwie-
    uszczypliwa uwaga :)

    I nie chodzi mi o znikanie pieniędzy czy ich "znikanie", lecz o to, że
    chyba - wybacz, że wróżę z newsów - nie masz ogólnego obycia w
    zagadnieniach dotyczących prowadzenia firm.
    W takiej sytuacji albo masz wystarczająco dużo kasy, żeby zatrudnić tych
    co się znają - ale wtedy nie pytałbyś na tej grupie - albo zapłacisz
    takie frycowe, że kiepsko Cię widzę :(

    pozdrawiam
    Arek

    --