  • 71. Data: 2005-11-08 13:42:27
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:436FABA5.CFB70CD1@gazeta.pl...

    > oooo, obrazasz mnie i to publicznie?

    Na podstawie twoich postów, mam uzasadnione podejrzenie, że tylko stwierdzam
    fakt;)

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 72. Data: 2005-11-08 14:09:58
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na podstawie twoich postów, mam uzasadnione podejrzenie, że tylko stwierdzam
    > fakt;)

    a mama cie nie uczyla, ze mimo wszystko to niegrzecznie?
    widac wychowywales sie bezstresowo...

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 73. Data: 2005-11-08 15:32:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Okreslasz. Otwierasz sklep z oferta na polkach, tam sa ceny i warunki.
    > Ty w tym momencie przedstawiasz mi swoja oferte i ja ja akceptuje albo nie,
    > takie to trudne do zrozumienia??

    Proszę, wczytaj się ze zrozumieniem w dyskusję. Zostaw sprzedaż na boku,
    bo tam jest art.543 kc, a i treść art.135 kw nie wymaga aby sprzedawca
    był zobowiązany do dokonania sprzedaży. Więc nie przeczę, że sprzedawcę
    ukarać można. Choć jest jeszcze wymóg by odmowa nastąpiła bez
    uzasadnionej przyczyny, a to szerokie pojęcie. Dyskusja dotyczy
    świadczenia usług i sformułowania "świadczenia do którego jest obowiązany".

    > Nie okresla, ale samo otwarcie lokalu jest rownoznaczne do zaproszenia z
    > zapoznaniem sie z oferta.

    > Jak do cholery nie okreslasz?? Przy kazdym towarze musi byc cena, widoczna.
    > Otwierajac sklep zapraszasz potencjalnych klientow do zapoznania sie z
    > oferta, czyli ta oferte przedstawiasz do publicznej wiadomosci, i to ja
    > decyduje sie czy ta umowe z Toba zawrzec czy nie, a nie Ty/

    jw

    > Ale to nie jest reklama, a oferta. Otwierajac lokal skladasz mi oferte, a
    > jesli tylko JA ta oferta sie zainteresuje to nie masz prawa odmowic mi
    > sprzedazy

    jw

    KG

  • 74. Data: 2005-11-08 15:36:56
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > A może taki art.:
    > Art. 71. (41) Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane
    > do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości
    > nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.
    >
    > Więc oferta to nie jest, tylko zaproszenie. A jak jest zaproszenie to mnie
    > powinieneś wpuścić.

    Nie. Gdyby tak było to zaproszenie równałoby się ofercie. Oferta ma to do
    siebie, że strona A ją przedstawia, a strona B swoim JEDNOSTRONNYM
    OŚWIADCZENIEM WOLI ją akceptuje i mamy umowę. Strona A nie musi się godzić
    na to, że strona B zaakceptowała ofertę.
    Natomiast zaproszenie do zawarcia umowy jest informacją, że ktoś jest
    potencjalnie chętny do zawarcia umowy. Tak samo jak np. z ogłoszeniami w
    gazecie. Tam są informacje, że osoba A ma do sprzedania samochód. Jak
    zadzwoni do niej osoba B i krzyknie "kupuję!" to wcale nie dochodzi do
    zawarcia umowy. Żeby umowa była zawarta strony muszą jeszcze ponegocjować i
    dopiero ją właściwie zawrzeć.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 75. Data: 2005-11-08 15:49:53
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    mariposa doux wyskrobał(a):
    > Jests bieglejszy w przepisach widac. W takim razie zapytam - czy jestes
    > pewny, ze nie ma prawnej podstawy tego, o co pytasz? Bo jesli nie ma, to
    > znaczy, ze tak na prawde wchodzac do sklepu, moge byc wyproszony, bo mam
    > za krotkie spodnie, albo buty w paski. Chcac kupic bulke, sprzedawca
    > moze mi powiedziec - panu tylko chleb przysluguje.

    Ja bym się nie upierał tutaj dla sportu przy czymś o czym wiem, że jest
    nieprawdą. Trollowanie nie leży w mojej naturze. Wbrew temu co się może
    wydawać, jak sprzedawca nie ma humoru żeby Cię obsłużyć to nie ma prawnych
    możliwości żeby go do tego przymusić. Nie ma czegoś takiego jak obowiązek
    sprzedaży czy obowiązek wpuszczania do lokalu wszystkich chętnych.

    > Ja ni epotrafie odpowiedziec na to, co chcesz. Czy ty potrafisz sie
    > "wybronic" ze swojego stanowiska?

    Jak mam się wybronić? Mam udowadniać, że coś naprawdę nie istnieje? Powinno
    się wykazywać, że coś istnieje, a nie, że czegoś nie ma. Osoby zorientowane
    w przepisach wiedzą, że nie można wysnuć obowiązku wpuszczania do lokalu.
    Pozostałym niech starczą poszlaki: zasada swobody umów - art. 353(1) KC
    (polecam np. komentarz do Kodeksu cywilnego w tej kwestii), swoboda
    działalności gospodarczej (ustawa o swobodzie DG).

    > A jak jest? Jaka jest w takim razie prawda wedle Bartka ;) Nie zeby
    > trollowac, tylko opisz dokladnie obecny stan, interpretacje, paragrafy a
    > ludzie beda ci wdzieczni na tej grupie i byc moze nastepnym trazem
    > posluza sie odpowiednimi przepisami.

    Opisywałem, jak ktoś czytał ten wątek to może sobie to logicznie poskładać w
    kupę. Co do koronnego argumentu moich przeciwników czyli art. 138 KW, to
    owszem, istnieje on i ma się dobrze. Ale ktoś tam musi być zobowiązany do
    świadczenia. Obowiązek świadczenia pochodzi najczęściej z umowy, orzeczenia
    sądu, orzeczenia administracyjnego albo innego zdarzenia prawnego. W
    omawianej sytuacji nie ma obowiązku, bo nie było żadnej umowy, sąd też nie
    wydał żadnego wyroku, decyzji administracyjnej nakazującej wpuszczanie
    wszystkich też żaden organ nie wyda, a inne zdarzenie (np. spadkobranie) nie
    wchodzi w grę.

    Naprawdę, jak ktoś nie wierzy to bardzo proszę poddać się eksperymentowi.
    Niech ktoś próbuje się dostać do jakiegoś lokalu nocnego, pubu, czegoś
    podobnego. W przypadku odmowy telefon na policję i zgłoszenie popełnienia
    wykroczenia z art. 138 KW. Zobaczymy co się będzie działo. Potem pozew do
    sądu cywilnego. A na koniec proszę dokładnie opisać wrażenia na grupie :)

    --
    Bartek Gliniecki

  • 76. Data: 2005-11-08 17:30:09
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Wbrew temu co się może
    > wydawać, jak sprzedawca nie ma humoru żeby Cię obsłużyć to nie ma prawnych
    > możliwości żeby go do tego przymusić.

    Moment. Wchodze do sklepu. Biore do reki chipsy. Podchodze do kasy. A
    Pan Sprzedawca mi mowi, ze mi nie sprzeda, bo ma akurat taki humor, ze
    mi nie sprzeda.

    No to chwilunia, wszedlem, skorzystalem z jego oferty - sklep otwarty,
    towar i cena wystawione. I mowisz, ze moge odlozyc i odejsc, bo nic nie
    wskuram?

    > Nie ma czegoś takiego jak obowiązek
    > sprzedaży

    serio, w powyzszym przykladzie nie ma?

    > czy obowiązek wpuszczania do lokalu wszystkich chętnych.

    > Jak mam się wybronić? Mam udowadniać, że coś naprawdę nie istnieje?

    Aha.

    > Powinno
    > się wykazywać, że coś istnieje, a nie, że czegoś nie ma.

    A udowodniono, ze eteru nie ma.

> [...]
    > (polecam np. komentarz do Kodeksu cywilnego w tej kwestii), swoboda
    > działalności gospodarczej (ustawa o swobodzie DG).

    Czyli nie wpuszczamy czarnych i ludzi w zielonych koszulkach jest ok?

    > Co do koronnego argumentu moich przeciwników czyli art. 138 KW, to
    > owszem, istnieje on i ma się dobrze. Ale ktoś tam musi być zobowiązany do
    > świadczenia.

    Rozumiem, ze jak otworze sklep to nie jestem zobowiazany do sprzedazy
    mojego towaru np. czarnym , tylko dlatego, ze nie mam ochoty sprzedawac
    czarnym?

    Pozdr

  • 77. Data: 2005-11-08 17:31:46
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Strona A nie musi się godzić
    > na to, że strona B zaakceptowała ofertę.

    No to mamy sytuacje, ze na polce jest telewizor za 1000 zlotych ja go
    ogladam i mowie, kupuje za tysiac. Na co sprzedawca - nie akceptuje pana
    1000 zlotych, bo jest pan czarny i nalezy sie 1300 pln.

    ??

  • 78. Data: 2005-11-08 17:32:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mariposa doux napisał(a):
    > No to mamy sytuacje, ze na polce jest telewizor za 1000 zlotych ja go
    > ogladam i mowie, kupuje za tysiac. Na co sprzedawca - nie akceptuje pana
    > 1000 zlotych, bo jest pan czarny i nalezy sie 1300 pln.

    sprzedaż to inny przypadek

    KG

  • 79. Data: 2005-11-08 17:46:48
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    kam wrote:

    > sprzedaż to inny przypadek

    czyli ktos kto zajmuje sie czyszczeniem i sprzedaza butow moze mi
    odmowic wyczyszczenia butow, ale sprzedazy butow nie moze?

    moze mi ktos wyjasnic co to za "usługa" pt. "wejście do klubu"?

  • 80. Data: 2005-11-08 18:33:21
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

> [...]
    >
    > No to chwilunia, wszedlem, skorzystalem z jego oferty - sklep otwarty,
    > towar i cena wystawione. I mowisz, ze moge odlozyc i odejsc, bo nic nie

    Chwilunia ;) Ty wogóle nie wchodzisz do sklepu. I tu jest różnica.