    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Date: Wed, 09 Nov 2005 00:01:18 +0100

    On Tue, 08 Nov 2005 18:46:48 +0100, mariposa doux <m...@g...pl>
    wrote in article <4...@g...pl>:

    > czyli ktos kto zajmuje sie czyszczeniem i sprzedaza butow moze mi
    > odmowic wyczyszczenia butow, ale sprzedazy butow nie moze?

    Zdecydowanie tak. Jeśli masz jakieś super-hiper buty z wężowej skóry
    wysadzane brylancikami i zasypujesz czyściciela toną instrukcji, jak je
    ma czyścić, żeby nie zniszczyć, bo jak zniszczy, to będzie musił odkupić
    - to chyba ma prawo powiedzieć ,,bardzo mi przykro, ale nie czuję się na
    siłach wykonać tej usługi, proszę iść do kogoś innego''?

    > moze mi ktos wyjasnic co to za "usługa" pt. "wejście do klubu"?

    No, zwyczajna. Ktoś, zdaniem obsługi, kompletnie nie pasuje do danego
    klubu/lokalu, samą swoją obecnością oburzy/zniesmaczy/wypłoszy 99%
    obecnych w środku - więc się go zniechęca do wejścia. Zawsze tak chyba
    było? Kloszardzi, starsi ludzie czyści lecz rozpaczliwie biednie ubrani,
    jakich można spotkać w barach mlecznych, ,,rezerwiści'' w chustach z
    pomponami - to tylko kilka przykładów osób, które mogą być idealnie
    trzeźwe, w drzwiach zachowywać się cicho i nawet mieć w kieszeni
    pieniądze na herbatę w pięciogwiazdkowej restauracji, a które mimo to do
    środka raczej nie wejdą...

    Nina
    --