    From: mariposa doux <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Date: Tue, 08 Nov 2005 23:33:47 +0100
    <dkm01r$c36$2@atlantis.news.tpi.pl> <dkm066$ciu$2@opal.futuro.pl>
    <dkm25j$hog$3@atlantis.news.tpi.pl> <dkm3k8$e9b$1@news.onet.pl>
    <dkn03j$h9l$1@nemesis.news.tpi.pl> <dkned9$dj0$1@news.onet.pl>
    <dknq1h$sgo$1@news.onet.pl> <4...@g...pl>
    <dkoivc$nd6$1@news.onet.pl> <4...@g...pl>
    <dkphaq$aof$1@news.onet.pl> <4...@g...pl>
    <dkqhen$3d1$1@news.onet.pl> <4...@g...pl>
    <dkqrgg$5r0$1@news.onet.pl> <4...@g...pl>
    <dkr3tg$8nm$1@news.onet.pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > Niewątpliwie z socjologicznego punktu widzenia tak. Ale z prawnego punktu
    > widzenia? Oskarżenie o dyskryminację w stosunkach umownych na gruncie
    > swobody umów jest bardzo wątpliwe. Rozejrzyj się dookoła po świecie:
    > wszędzie niemal masz oferty skierowane dla różnych grup klientów. Kredyty
    > dla małżeństw, zniżki dla studentów itd. Przyjdziesz do banku i powiesz, że
    > chcesz dostać kredyt na takich samych dogodnych warunkach jak małżeństwa i
    > co? Pracownik banku Cię wyśmieje i powie, żebyś się ożenił i tyle.

    Oj oj oj, ale widzisz oferta banku jest KREDYT i dla malzenstw jest
    ZNIZKA, jak i dla studentow. Takie dzialanie jest legalne. Wiec np. w
    restauracji dla zielonkokoszukowcow moze byc tak, ze danie kosztuje 200
    zlotych, ale jak masz zielona koszulke, to jest 90% taniej. I to jest
    ok.

    > No nie bardzo. W lokalu zazwyczaj są cenniki, a w sprawie cenników i
    > wątpliwości co do ich charakteru patrz art. 71 KC.

    Czym sie rozni cennik w barze od cennika w sklepie RTV?

    > Nie nie ma wyraźnego zakazu. A co nie jest zakazane jest dozwolone - stara
    > zasada.

    Ale to jest rasizm wtedy. A rasizm nie jest dchyba dozwolony, co?

    > Nie może. Ale panuje tu pewna reguła: Ty nie musisz udowadniać swojego wieku
    > (pokazywać dowodu), a oni nie muszą Cię wpuścić. Tak więc pokazywać nic nie
    > musisz (nie ma przymusu jak w przypadku np. policji, bo możesz się odwrócić
    > na pięcie i sobie pójść gdzie indziej), ale jak nie pokażesz to w przypadku
    > wątpliwości co do wieku nie wejdziesz. Przeczytaj wątek z 01.10.2005 - tam
    > to już tłumaczyłem.

    To jak mi udowodni bramka, ze nie mma 21 lat? Skoro nie moze mnie
    wylegitymowac, a ja bede twierdzil, ze mam 22? :>

    > A wymyśl sobie. W niektórych klubach nie można wyglądać dresiarsko, w
    > niektórych trzeba być trendy, jazzy i cool, a w niektórych trzeba wyglądać
    > gejowo. Czyste widzimisie.

    Jak ja sie ciesze, ze szerokim sikiem olewam miejsca tego typu. W koncu
    moj pieniadz moge wydac w innych miejscach. A kulersko-niedresiarskie
    pedalkie kluby niech se gnija w slodkim przeswiadczeniu ze sa
    kulersko-niedresiarsie ;)

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl