  • 11. Data: 2010-12-18 10:52:48
    Temat: Re: zakaz wnoszenia tel.kom.
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    wiadomości news:iehohj$ic1$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał

    > Zrozumiałe czy nie - to kwestia do dyskusji.
    > Pytanie jest o podstawę prawną.

    Pytanie było o podstawę prawną dotyczącą zakazu wnoszenia.
    Z kolei "zakaz używania" (czyli piktogram przekreślonej komórki) jest
    przypuszczalnie raczej formą prośby albo po prostu informacją, że tutaj się
    nie używa komórek. Czy użyjesz czy nie, to zależy od Twojej kultury :)

    K.

  • 12. Data: 2010-12-18 11:00:22
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-18 11:52, Krzysztof pisze:

> [...]
    > się nie używa komórek. Czy użyjesz czy nie, to zależy od Twojej kultury :)

    Z wyjątkiem samolotów. Tam można nieźle "popłynąć"
    Myślę, że gdyby wyjść od samolotów, to każdy w swoim pojeździe może
    pasażerom postawić dowolne warunki. Jak się komu nie podoba, to niech
    idzie piechotą.
    A w przypadku urzędów - myślę, że jak ktoś już wskazał, chodzi tylko o
    trzymanie motłochu z mordą przy ziemi. Urzędnicza buta.
    Myślę, że nikt już nie lansuje tezy, że telefony zakłócają pracę sieci
    komputerowej ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 13. Data: 2010-12-18 11:09:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maruda" napisał w wiadomości grup
    > Z wyjątkiem samolotów. Tam można nieźle "popłynąć"

    W jakim sensie? Dużo osób korzysta z telefonu komórkowego i jakoś nie ma
    wielkich afer.

  • 14. Data: 2010-12-18 11:28:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał

    > Pytanie było o podstawę prawną dotyczącą zakazu wnoszenia.

    Ja bym nie dzielił włosa na czworo, zakaz wnoszenia i używania to
    praktycznie prawie to samo a stosowany piktogram nie ma urzędowo
    ustalonego znaczenia, więc można go sobie różnie interpretować.

> [...]
    > jest przypuszczalnie raczej formą prośby albo po prostu informacją,
    > że tutaj się nie używa komórek. Czy użyjesz czy nie, to zależy od

    Jeśli chodzi o zakłócanie ciszy rozmową telefoniczną to przecież takim
    samym zakłóceniem bedzie np. głośna rozmowa. Jest jeszcze wiele innych
    niepożądanych zachowań regulowanych wyłącznie kulturą. Musi być inny
    powód i cel dla którego ktoś chce regulować akurat komórki.

  • 15. Data: 2010-12-18 14:04:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A w przypadku urzędów - myślę, że jak ktoś już wskazał, chodzi tylko o
    > trzymanie motłochu z mordą przy ziemi. Urzędnicza buta.

    Myślę, ze chodzi o to, by po prostu nie przeszkadzać ludziom w pracy.
    Zwłaszcza w miejscach, gdzie boksy urzędnicze nie są oddzielone od części
    ogólnopublicznej żadną przegrodą tłumiącą dźwięki.

    K.

  • 16. Data: 2010-12-18 14:08:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > pracy. Zwłaszcza w miejscach, gdzie boksy urzędnicze nie są
    > oddzielone od części ogólnopublicznej żadną przegrodą tłumiącą

    To czemu nie napiszą po prostu "prosimy o zachowanie ciszy"? Kiedyś
    takie wywieszki widziałem w aptekach.

  • 17. Data: 2010-12-18 16:45:48
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 17.12.2010 23:01, neoniusz pisze:

    > Taka sama glupota jak to, ze w niektorych sklepach (np. ten po%#$%%@
    > decathlon) wolno wnosic damskie torebki, a nie wolno plecakow.

    Zazwyczaj dopóki temperatura nie spadnie poniżej 0, nie noszę kurtki.
    Jak się zrobiło zimno, poszedłem do Decathlona, żeby kupić kurtkę -
    byłem w swetrze. Wybrałem kurtkę, poszedłem do kasy, zapłaciłem i...
    założyłem kurtkę na siebie. Przy wyjściu podbiega do mnie ochroniarz:

    - Gdzie Pan kupił tę kurtkę?!
    - U was...
    - Kiedy?!
    - 3 minuty temu
    - Ale kurtka ma wszystkie metki, etykietki, itd!!!
    - No i?
    - ....

    Gość chyba sam nie wiedział co ma zrobić, więc mu pokazałem paragon i
    kazałem przeczytać datę zakupu. Puścił mnie, ale dalej nie był
    specjalnie przekonany...

    --
    ganda

  • 18. Data: 2010-12-18 16:58:11
    Od: <news>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał:

    > Jakie miasto? Jak można wiedzieć.
    > Bo widzę że to jakiś regionalny pomysł, w stylu prawybory.

    Łomża.

    > A jak poinformujesz że nie posiadasz, to co, rewizja?

    jak bramka pipnie to kto wie.

    > I tak Ci za dużo powiedział, że nie ma pojęcia i dla czego.

    ja po prostu myślałem że jest jakiś przepis i chciałem go poznać, bo bardzo
    mnie interesuje powód takich zakazów, ale widzę że przypomina mi to trochę
    sytuację z samolotami, gdzie zabraniają włączania telefonów jakoby one
    zakłócały pracę urządzeń, bo jeśli te samoloty takie wrażliwe na zakłócenia
    to aż strach nimi latać.

  • 19. Data: 2010-12-18 18:35:10
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    news napisał(a):
    > Łomża.
    Jakiś lokalny pomysł.
    > ale widzę że przypomina mi
    > to trochę sytuację z samolotami, gdzie zabraniają włączania telefonów
    > jakoby one zakłócały pracę urządzeń, bo jeśli te samoloty takie wrażliwe
    > na zakłócenia to aż strach nimi latać.
    No niestety, gdy tel loguje sie do sieci i odwrotnie, to robi sie syf.
    Może lokalna władza zainstalowała podsłuchy urzędasom, i im padają jak
    komórki sie logują? :)

    Może jakieś pismo wystosuj do przewodniczącego rady gminy lub do
    starosty? Sam jestem ciekaw odpowiedzi.
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2010-12-18 21:18:52
    Od: <news>

    > Jakiś lokalny pomysł.
    > Może jakieś pismo wystosuj do przewodniczącego rady gminy lub do starosty?
    > Sam jestem ciekaw odpowiedzi.

    nawet nie miał bym pojęcia gdzie takie pismo wystosować, zresztą nie mam
    ochoty na użeranie się z urzędasami, i tak byłem zadowolony że udało mi się
    w ciągu godziny uzyskać wgląd w dokumentację, i nie kazali mi składać
    pisemnej prośby i czekać tydzień na odpowiedź, a potem składać pisemną
    prośbę o ksero i czekać tydzień na pozwolenie i kto wie co jeszcze bo tu to
    norma, po prostu bardzo zdziwił mnie ten absurd na tyle że się ochroniarza
    spytałem, a skoro on nie wiedział to myślałem że tutaj ktoś wie o co chodzi,
    czyli wychodzi że co, w urzędach mogą sobie dowolne absurdy wprowadzać nawet
    bez wprowadzenia ustawy?