  • Data: 2006-03-08 18:09:01
    Temat: Re: zakaz dowodowy
    Od: Marek<b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    żytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomo&para;ci news:dun63n$1dv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    >

    > Po pierwsze zakaz dotyczy zeznań złożonych w postępowaniu karnym.
    > Protokół przesłuchania &para;wiadka w postępowaniu cywilnym czy
    > administracyjnym z punktu widzenia prawa karnego - moim zdaniem - nie
    > jest przesłuchaniem &para;wiadka, tylko dokumentem.

    Tez mam taka opinie, ale sedzia nie jest pewien...:-(
    czy jest jakies orzecznictwo na ten temat?

    > Poza tym pytaj&plusmn;cy nie sprecyzował, czego dotyczy sprawa i czego
    > dowodem ma być protokół. Przykładowo nie wyobrażam sobie postępowania
    > z art. 233 kk bez uznania za dowód zeznań podejrzanego, które uważamy
    > za fałszywe.

    sprawa dot. oskarzenia o czyn z art.212 par.2 k.k. (znieslawienie)
    oskarzonym jest autor artykulu
    zlozyl wczesniej zeznania w procesie cywilnym (jako swiadek)
    o zadoscuczynienie, wytoczonym wydawcy.
    Zeznaniami tymi pograzyl sie calkowicie - problem w tym,
    czy moga byc one dowodem przeciwko niemu w sprawie karnej.

    Marek

    -> http://usenet.pomocprawna.info