  • 1. Data: 2012-01-01 20:58:42
    Temat: Nękanie płatnymi powiadomieniami przez PKO BP
    Od: Kacper <p...@g...com>

    Witam,
    Spłacam kredyt studencki w banku PKO BP. Termin płatności do 1 dnia
    każdego miesiąca. Dnia 1.12.2011 został sporządzony dokument o
    wystąpieniu zadłużenia tytułem niezapłacenia bieżącej raty kredytu
    stucenkiego (komentarz: rzeczywiście ratę zapłaciłem 3.12.2011), w
    związku z czym nałożone zostało na mnie opłata zgodnie z taryfikatorem
    w kwocie 30 zł. Zrozumiałem moje wykroczenie, choć nie było znaczące,
    lecz jakież było moje zdziwienie kiedy otrzymałem kolejne pismo
    datowane na 19.12.2011, w którym została nałożona na mnie opłata w
    wysokości kolejnych 30 zł za niedokonanie zapłaty poprzedniej opłaty w
    wysokości 30 zł.

    Pytania:
    Czy bank ma prawnie określone terminy, w których może wysyłać takie
    przypomnienia? Czy jest to tylko jego dobra wolne, że nie robi tego
    codziennie każdorazowo naliczając opłatę w wysokości 30 zł?

  • 2. Data: 2012-01-01 22:44:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kacper wrote:

    > Czy bank ma prawnie określone terminy, w których może wysyłać takie
    > przypomnienia? Czy jest to tylko jego dobra wolne, że nie robi tego
    > codziennie każdorazowo naliczając opłatę w wysokości 30 zł?

    Jeśli w umowie będzie, że co godzinę, to dlaczego nie?
    Sprawdź co podpisałaś.

  • 3. Data: 2012-01-01 23:01:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeśli w umowie będzie, że co godzinę, to dlaczego nie?
    > Sprawdź co podpisałaś.

    W umowie pewnie na ten temat nic ciekawego nie ma. Istnieje pewna
    nieopisana granica, po przekroczeniu której sądzę, że pracownik banku to
    wysyłający łapałby się na oszustwo. Zwłaszcza, że koszt wysłania
    przypomnienia nijak nie przystaje do ceny 30 zł. Jest to zwykła ukryta
    opłata. Nie chce mi się szukać, ale coś mi sie na tej grupie obiło o oczy,
    że ktoś takie praktyki znalazł wśród praktyk zakazanych i od tego bym
    zaczął szukać.

  • 4. Data: 2012-01-01 23:04:55
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-01 21:58, Kacper pisze:
> [...]
    > przypomnienia? Czy jest to tylko jego dobra wolne, że nie robi tego
    > codziennie każdorazowo naliczając opłatę w wysokości 30 zł?

    Sprawdz na stronach urzedu ochrony konsumentow i konkurencji na
    niedozwolone zapisy chyba bylo cos w ten desen ze nie wolno takich oplat
    pobierac i zaiwerac ich w umowach.

  • 5. Data: 2012-01-01 23:10:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 00:01, Robert Tomasik pisze:
    > łapałby się na oszustwo

    Jakie oszustwo?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-01-01 23:12:38
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    W dniu 01.01.2012 23:44, cef pisze:

    > Jeśli w umowie będzie, że co godzinę, to dlaczego nie?
    > Sprawdź co podpisałaś.

    Dwoma zdaniami zlikwidowałeś KC oraz rejestr klauzul niedozwolonych.
    Gratulacje!

    Pozdr.!
    (D)

  • 7. Data: 2012-01-01 23:15:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Daniel Pyra wrote:

    > Dwoma zdaniami zlikwidowałeś KC oraz rejestr klauzul niedozwolonych.
    > Gratulacje!

    Dziękuję.
    Chętnie poczytam.

  • 8. Data: 2012-01-01 23:16:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakie oszustwo?

    Zwykłe wynikajace z art. 286 kk :-)

  • 9. Data: 2012-01-01 23:34:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 00:16, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:jdqp5d$502$1@inews.gazeta.pl...

    > Zwykłe wynikajace z art. 286 kk :-)

    Ale że w błąd wprowadza, czy co? :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-01-01 23:39:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale że w błąd wprowadza, czy co? :)

    Wykorzystuje niewiedzę właściciela konta, że to niedozwolona klauzula.
    Wiem, w praktyce to niemal nieprawdopodobne, ale moi zdaniem dokąd w ten
    sposób nie bedziemy do tego podchodzić, to banki będą lecieć w kulki :-)