    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajebali mi motór
    Date: Sun, 13 Aug 2023 23:38:33 +0200

    W dniu 13.08.2023 o 23:21, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz - mowa o trzecim miejscowym żulu, co powidział że rano
    > mówili że ktoś ma przyjechac po moto, zna pozostałych bo razem piją,
    > poszedł ich szukać bo się afera zrobiła, ale nie wie gdzie mieszkają.
    > A w czasie akcji chodził sobie obok - więc wie kto, widział jak.

    Będzie chciał, to powie kto - ale wątpię. Najprędzej wróci do Ciebie po
    pieniądze za zwrot motocykla. Nie koniecznie musi go w ogóle mieć, jak
    również niekoniecznie musi być prawdą, że oni cokolwiek mu mówili.

    > Jak by byli zainteresowani to był na stóżówce (dalej jest), jakby byli
    > zainteresowni to by zapytali. Zakład że nikt do niego nie pójdzie?

    Nie on jest istotny, tylko nagranie. Jesteś stroną postępowania. Możesz
    złożyć wniosek dowodowy, by przesłuchano tego ochroniarza. Prościej
    przesłuchać, niż Ci odmawiać - pomijam, że może faktycznie coś wie.
    Powinieneś dostać takie dwie kartki z pouczeniami i to, co Ci pisze masz
    w tych kartkach.

    > Nic nie dostanie - przecież to przestępstwo umyślne.

    Zajrzyj do ustawy. Są paserki u myślne i nieumyślne. Jedna i druga jest
    przestępstwem.

    > No to ta była dobra tylko w realizowanie algorytmu;)

    Bywa. Może specjalizuje się w czym innym. Z dyżurami jest tak, ze
    dostajesz zdarzenie z losowania.

    > Nie - jak dojechałem. Dojechałem rowerem, co dla myślącego osobnika
    > zamyka temat.

    Nie do końca.

    > Ma sens. Ale skoro już składałbym fałszywe zeznania to przecież to też
    > bym zmyślił. Przecież nikt tego nie sprawdzi. A jak będą mieli pasująca
    > sprawę to wtedy sprawdzą niezależnie i mogą sobie mnie dosłuchać.

    Jak zeznasz nieprawdę, to nie trzeba Ci już udowadniać, że jechał i
    dostaniesz zarzut fałszywych zeznań.

    > No właśnie o to pytałem - gdzie na 112 czy do nich. NIe wie.

    To już wiesz. Jest jeszcze taka aplikacja na telefon "Moja Komenda" i
    t6am sobie po adresie wyszukujesz lokalnego dyżurnego.

    > Tak zrobię. Aczkolwiek nie spodziwam się zdecydowanej reakcji jak
    > powiem, że żule znów siedzą w tym samym miejscy.

    Jeśli ich znasz i powiesz to, to podjedzie patrol i ich wylegitymuje.
    Potem porównają z monitoringiem CCTV. Natomiast może też tak być, że
    gość podjechał furgonetką i zaproponował im załadowanie "swojego"
    motocykla za przysłowiową flaszkę wina owocowego.

    > Daj spokój - to są żule a moto był wart poniżej 7k. Dla złodziej nawet
    > mniej bo to zabytek i środowisko małe więc nawet na części ciężko
    > opchnąć bez przypału.

    A dla Ciebie? Bo oni będą chcieli Tobie go zwrócić, a nie środowisku.

    > No dobra - napiszę do ciebie - ale co konkretnie mam napisać?

    Jeśli ten adres w nagłówku z "1" jest prawdziwy, to nic nie musisz, ale
    wygląda mi na antyspamowy.
    --
    (~) Robert Tomasik