  • Data: 2004-01-11 22:04:02
    Temat: Re: zaiks a radia internetowe...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "CorfiX" <c...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:btrsqs$9bc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To ja mam jeszcze inne pytanie: bardzo czesta praktyka ostatnimi czasy
    > jest serwowanie muzyki w lokalach z komputera. O ile sie nie myle muzyka
    > w MP3 (o ile nie jest kopia legalnie zakupionego nosnika) jest
    nielegalna.
    > :)
    > Czy w takim wypadku ZAiKS pobiera oplate za odtwarzanie nie patrzac
    > na legalnosc nosnika?

    W znanych mi wypadkach jedyny jakiego znam przedstawiciel ZAiKS zbierał
    haracz i pouczał, że są to nielegalne kopie. Problem w tym, że
    właścicielem majątkowych praw autorskich do samych kawałków jest
    producent. A zatem uprawnionym do złożenia wniosku o ściganie w tym
    wypadku jest ZPAV, który jest przedstawicielem producentów. ZPAV nie
    chroni wszystkich wydawców, a jedynie tych, którzy są zrzeszeni. To
    generalna większość, ale nie wszyscy.