  • Data: 2004-12-10 08:16:33
    Temat: Re: zaginela paczka itd..
    Od: "dick" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam mam taka sprawe czysto teoretyczna
    > kupilem towar na allegro powiedzmy za 800zl zaplacilem na konto
    > towar zostal wyslany paczka priorytet za 6zl bez ubezpieczenia itd
    > i teraz paczka zginela sprzedajacy zglasza to na poczte otrzymuje jakies
    > tam odszkodaowanie
    > chyba 60zl itd teraz czy nalezy mi sie zwrot pieniedzy (800zl) lub takiego
    > samego towaru od
    > sprzedawcy czy nie ?jakie na to sa przepisy?

    wlasnie chodzilo mi o ten przepis

    Patrz: Art. 544 KC
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do
    miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w
    razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu
    dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją
    przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    pomijam fakt wysylania ubezpieczonej czy nie i czy paczka byla warta 800zl
    czy 10zl
    w aukcji tez nic nie bylo o ubezpieczeniu zwykla aukcja normalna wysylka
    paczka prior 6zl do 1kg
    zwykla aukcja na allegro :)
    interesuje mnie samo zdazenie i mozliowsc odzyskania pieniedzy od
    sprzedajacego
    ale przez ten przepis rozumiem ze nie ma na to szans w momencie gdy
    sprzedajacy nada paczke
    ma dowod nadania paczka jest juz sprzedana i jak zginie moja strata