  • 1. Data: 2005-04-20 14:28:23
    Temat: żądania komornika
    Od: "zdesperowany" <i...@3...pl>

    POMOCY !!!

    Złożyłem wniosek o egzekucję, podałem komornikowi adres dłużnika oraz jego
    numer PESEL.

    Komornik wzywa mnie do podania numeru NIP dłużnika lub serii i numeru dowodu
    osobistego. Byłem w Skarbowym, dzwoniłem do Miejskiego, obydwa urzędy
    odpowiedziały mi że komornik się może o to zwrócić a mi nie podadzą.

    To co ja mam temu komornikowi teraz odpowiedzieć?

    Pomocy bo mam 7 dni na odpowiedź od dziś.

    Igor

  • 2. Data: 2005-04-20 16:07:33
    Temat: Re: żądania komornika
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    > Pomocy bo mam 7 dni na odpowiedź od dziś.
    >
    > Igor

    Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że to właśnie komornik ma prawo
    żądać takich danych. Możesz napisać do komornika, że istnieje ustawa o
    ochronie danych osobowych i Tobie tego typu informacji nie podadzą.

  • 3. Data: 2005-04-20 17:59:30
    Od: "zdesperowany" <i...@3...pl>

    > Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że to właśnie komornik ma prawo
    > żądać takich danych. Możesz napisać do komornika, że istnieje ustawa o
    > ochronie danych osobowych i Tobie tego typu informacji nie podadzą.

    no tak, ale: od wielu miesiecy wiadomo że działa ustawa o ochronie danych i
    nic Ci nie powiedza w żadnym urzędzie; ale baba która przyjmuje u komornika
    wnioski niezrażona niczym każdego odsyła do urzędu miasta po numer pesel
    dłużnika i każdy wraca i mówi babie że się nie dowiedział bo się zasłonili
    ustawą. I baba dalej każdego dzień w dzień po to samo wysyła choć każdy
    wraca z urzędu z informacją że numeru nie dostał.

    Ja akurat PESEL dłużnika znam to mi kazali podać jego NIP albo numer dowodu
    osobistego. Dodatkowo w trakcie składania tego wniosku baba była zszokowana
    faktem, że ja nie wiem jaki jest numer konta mojego dłużnika ani nie wiem
    gdzie pracuje.
    Pewnie że mogę próbowac takie rzeczy ustalić, tylko że zajmie mi to wiele
    czasu i wydanych pieniędzy zaś komornikowi wystarczy jeden list do
    odpowiedniego urzędu żeby to sprawdzić. Wystarczy równiez kilkanaście listów
    do różnych banków za które i tak w końcu dłużnik zapłaci bo to raczej
    stateczny ojciec rodziny odwożący dziecko na basen po szkole a nie jakiś
    megakanciarz a dług to ledwie kilkaset złotych.

    I nie wiem czy komornikowi wystarczy informacja że mu nie podam numeru NIP
    dłużnika ani jego numeru dowodu osobistego czy mi złośliwie odrzuci wniosek
    egzekucyjny bo nie spełniłem jego żądania. Pewnie że mogę napisać do US i UM
    o te dane ale zanim dostanę odpowiedź odmowną to miną dwa tygodnie a mam 7
    dni na odpowiedź komornikowi.

    I co będzie jak zapłace zaliczkę na koszty egzekucyjne a komornik wniosek
    odrzuci? Mam nadzieję że zaliczka jest wtedy wierzycielowi zwracana lub może
    być zaliczona na poczet kolejnego wniosku.

    Igor

  • 4. Data: 2005-04-20 20:49:19
    Od: "andie" <a...@m...pl>

    Użytkownik "zdesperowany" <i...@3...pl> napisał w wiadomości :
> [...]
    > podadzą.
    >
    > To co ja mam temu komornikowi teraz odpowiedzieć?

    To odpisz mu, że nie dysponujesz danymi, których od Ciebie żąda, nie masz
    obowiązku mu tego podawać.
    Możesz mu napisać, żeby się zwrócił z zapytaniem do US (ma obowiązek na
    wniosek wierzyciela) tylko musisz napisać, że pokryjesz koszty, albo
    nakleićod razu znaczki opłaty skarbowej. Opłata za wydanie komornikowi
    zaśwuadczenia z US wynosi 5 zł. Z ZUS kosztuje chyba 32,64 zł. ale jest
    rzetelniejsza.

    pozdrawiam
    andie