  • 11. Data: 2009-05-22 12:05:13
    Temat: Re: zachowek bardzo trudna sprawa pomocy
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Czy w trakcie rozprawy o zachowek mam ujawnić to całe zamieszanie z
    postanowieniami o nabyciu spadku?

    Czy coś mi grozi?

    Czy coś grozi osobie która mnie pozwała o zachowek?

    Czy wogole można rządać zachowku jezeli przez wiele lat jest się spadkobiercą
    z prawomocnym postanowieniem w ręku?

    Będę wdzięczny za każdą sugestię.

  • 12. Data: 2009-05-22 15:38:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@W...gazeta.pl wrote:

    > Rozumię z tego, że mam wystąpić o wznowienie postępowania, żeby potem
    > wypłaccić zachowek? No ale tak to ja nie chcę:) zapłacę za wznowienie a potem
    > jeszcze zachowek a tamten będzie się śmiał.

    Ale o wystapienie o zachowek mial 3 lata. Teraz to sie moze bujac.
    Moze wlasnie po to bylo mu kolejne postepowanie, zeby miec swieza date.
    Skoro sprawa byla rozwiazana iles tam lat temu, to teraz jest po rybkach.

  • 13. Data: 2009-05-22 15:41:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@W...gazeta.pl wrote:
> [...]
    >
    > Czy coś grozi osobie która mnie pozwała o zachowek?
    >
    > Czy wogole można rządać zachowku jezeli przez wiele lat jest się spadkobiercą

    Grozi ci tylko wtedy jeśli o czymś wiedziales a w trakcie postepowania
    nie ujawniles.
    W kazdym innym przypadku, sprawa zostanie wyprostowana, a ci ktorzy
    dostali cos co im sie nie nalezalo sa zobowiazani do zwrotu.

    Oczywiscie, ze ujawnic poprzednie sprawy.

  • 14. Data: 2009-05-22 17:16:18
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Ale o wystapienie o zachowek mial 3 lata. Teraz to sie moze bujac.
    > Moze wlasnie po to bylo mu kolejne postepowanie, zeby miec swieza date.
    > Skoro sprawa byla rozwiazana iles tam lat temu, to teraz jest po rybkach.

    No tak, tylko, że testament był otwarty i ogłoszony w 2007r kiedy zgłosiłem
    się z nim jako uczestnik postępowania. Więc zachowek niby sie nalezy tylko pan
    X tej w pewnym sensie jest spadkobierca i to od wielu lat bo posiada
    prawomocne postanowienie. Dla mnie to sytuacja patowa. no ale pewnie sad
    znajdzie rozwiazanie. Oczywiscie w sadzie powiem o tym za wlasnie dowiedzialem
    sie ze pan x posiada takie postanowienie i był juz uzestnikiem 2 rozpraw
    (chyba to jest niedopuszczalne).

  • 15. Data: 2009-05-23 13:09:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@W...gazeta.pl wrote:

> [...]
    > sie ze pan x posiada takie postanowienie i był juz uzestnikiem 2 rozpraw

    Jesli ty masz testament, to jego postanowienie o nabyciu spadku zostanie
    uniewaznione.