  • 1. Data: 2009-05-22 11:17:24
    Temat: zachowek bardzo trudna sprawa pomocy
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Pan X w 2007r po smierci pana Y (zmarł w 1995r) załozył sprawę o nabycie
    spadku z ustawy. Ja zgłosiłem się jako uczestnik postępowania z notarialnym
    testamentem napisanym przez Y w 1990 roku w którym jestem powołany do całości
    spadku. Cały spadek przypadł mnie. Obecnie pan X zarządał zachowku. I tu
    pojawia się mały problem. Okazuje się, że pan X przeprowadził już raz sprawę
    o nabycie spadku z ustawy po panu Y w 1997 (jest na to prawomocne
    postanowienie sądu) nie powiadamiając mnie o tym. W tej chwili zarówno ja jak
    i on mamy prawomocne postanowienia sądu o różnej treści. Czy ja mam mu
    wypłacić zachowek skoro on też w jakiś sposób jest spadkobiercą? Co robić?

  • 2. Data: 2009-05-22 11:24:11
    Temat: Re: zachowek bardzo trudna sprawa pomocy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o nabycie spadku z ustawy po panu Y w 1997 (jest na to prawomocne
    > postanowienie sądu) nie powiadamiając mnie o tym. W tej chwili zarówno ja

    Eeee, coś to chyba nie gra, skoro miałby prawomocne postanowienie z 1997, to
    po co wnosiłby jeszcze raz o to samo w 2007 ?

  • 3. Data: 2009-05-22 11:28:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Eeee, coś to chyba nie gra, skoro miałby prawomocne postanowienie z
    > 1997, to po co wnosiłby jeszcze raz o to samo w 2007 ?

    Bo lubi :)

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-05-22 11:30:50
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Eeee, coś to chyba nie gra, skoro miałby prawomocne postanowienie z 1997,
    > po co wnosiłby jeszcze raz o to samo w 2007 ?

    Nie mam pojecia po co. Taki jest fakt, sąd tego nie wykrył. Ja nie wiem czy
    mam wypłacać zachowek.

  • 5. Data: 2009-05-22 11:31:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    w...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    [ciach ...]

    To bardzo prosta sprawa - wznowienie postępowania [art. 403 §3 kpc]

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-05-22 11:35:38
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Maj, 13:31, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > w...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    >
    > [ciach ...]
    >
    > To bardzo prosta sprawa - wznowienie postępowania [art. 403 §3 kpc]

    A co z tym drugim? Na korzyść wątkotwórcy?

  • 7. Data: 2009-05-22 11:39:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > A co z tym drugim? Na korzyść wątkotwórcy?

    Art. 412 §3 kpc.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-05-22 11:47:53
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Art. 412 §3 kpc.

    Rozumię z tego, że mam wystąpić o wznowienie postępowania, żeby potem
    wypłaccić zachowek? No ale tak to ja nie chcę:) zapłacę za wznowienie a potem
    jeszcze zachowek a tamten będzie się śmiał.

  • 9. Data: 2009-05-22 11:50:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    w...@W...gazeta.pl pisze:

    > No ale tak to ja nie chcę:) zapłacę za wznowienie a potem
    > jeszcze zachowek a tamten będzie się śmiał.

    A bardzo będziesz się śmiał jak ten drugi z postanowieniem o
    stwierdzeniu nabycia spadku sprzeda np. mieszkanie spadkowe, czy też
    jakąś inną nieruchomość spadkową i sobie pieniążki zabierze ?
    To będzie rzeczywiście zabawne :)

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-05-22 11:54:06
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > stwierdzeniu nabycia spadku sprzeda np. mieszkanie spadkowe, czy też
    > jakąś inną nieruchomość spadkową i sobie pieniążki zabierze ?

    W skad spadku wchodziło tylko mieszkanie, które już sprzedałem:) Nie ma nic
    innego. Więc co robić?