  • Data: 2006-10-24 17:59:12
    Temat: Re: zachowanie nieobyczajne
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-10-24 12:41, Olgierd wrote:
    > Osoba przedstawiająca się jako *Krizzz* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Totalna bzdura, pewnie chcieli pościemniać, pośmiać się itd.
    > Jeszcze nie ma czegoś takiego, że dzielnicowy zajmuje się ludźmi,
    > którzy popełniają jakieś tam wykroczenie, chyba że to wykroczenie
    > dotyczy miejsca zamieszkania, no i wywiad środowiskowy przeprowadza się
    > przy pewnych przestępstwach.
    > Jeśli jesteś tzw. "porządnym obywatelem" - a zakładam, że jesteś (w
    > przeciwnym razie nie byłoby tego posta) - to mogą Ci naskoczyć.

    W sumie to jest najlepsze wyjaśnienie. Można takie zachowanie podciągnąć
    pod art. 140 kw -- nieobyczajny wybryk, ale szybki google wskazuje, że:
    http://www.prawo.univ.gda.pl/karne/karne/WYKRO.htm
    "Niełatwo jest wskazać, jakie zachowania wyczerpują dzisiaj znamiona
    nieobyczajnego wybryku z art. 140 k.w. Wraz z upływem lat zmieniają się
    obyczaje i choć omawiany przepis istnieje w niezmienionej postaci w
    polskim prawie wykroczeń od blisko 70 lat, to inna niż kiedyś jest jego
    rzeczywista treść. W istocie nie wiadomo, jakich czynów przepis ten
    zakazuje, a w konsekwencji można chyba uznać, że jego obowiązywanie w
    dotychczasowym brzmieniu narusza zasadę nullum crimen sine lege."
    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34973,2299267.html
    "Seks w aucie
    Można podciągnąć pod nieobyczajny wybryk. Jest to wykroczenie i można za
    to stanąć przed sądem grodzkim. Musi jednak ktoś ten fakt zgłosić
    policji, ma to być ktoś, kto zauważył taki wybryk i był nim zgorszony. W
    praktyce nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, by policja skierowała
    sprawę do sądu przeciw osobom uprawiającym seks w aucie."

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)