    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabranie telefonu komórkowego`
    Date: Sat, 1 May 2004 13:36:05 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc52.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c6u4u7$acj$1@inews.gazeta.pl...

    > karę,

    > A jakie kryterium wiekowe stosujesz i na jakiej podstawie prawnej? - tak
    > gwoli ciekawości pytam.
    >
    > Jeśli wezmę Twojego dwulatka do piaskownicy, a on swoją łopatką sypie
    piasek
    > do oczu innym dzieciom, mogę zabrać mu łopatkę, aby potem oddać ją
    Tobie,
    > czy będziesz namawiał maluszka do obrony koniecznej lub do ucieczki ze
    swoją
    > własnością?

    Sypanie do oczu komukolwiek jest niebezpieczne, więc możesz mu tę łopatkę
    zabrać na zasadzie wyższej konieczności. Ale nie możesz przyjść i jej
    zabrać tylko dla tego, że Twoim zdaniem dzieci dwuletnie nie powinny się
    bawić łopatkami, bo to niepedagogiczne. Dokąd nikomu nie zagraża, to jest
    to sprawa rodziców, czym dziecko się będzie bawić.

    Po za tym nie możesz owej łopatki zabrać do domu i zażądać, by nieobecni
    przy zdarzeniu rodzice się po nią osobiście zgłosili. nie możesz, bo z
    chwilą gdy odchodzisz ze sowim dzieckiem przestaje istnieć zagrożenie, a
    tym samym i tracisz ochronę prawną swojego działania.

    A co do samej obrony koniecznej, to pamiętaj o tym, że zrealizować ja może
    nie tylko napadnięty, ale i każda inna osoba działająca w celu odparcia
    napaści. W czasie gdy będziesz odbierać rzeczoną łopatkę dwulatkowi jego
    tatuś może Ci przycedzić w głowę. Zanim zdążysz wywieść, jak bardzo
    niebezpieczne używanie w tym wieku łopatki.