  • Data: 2004-05-01 18:08:07
    Temat: Re: zabranie telefonu komórkowego`
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > piasek
    > Tobie,
    > swoją
    >
    > Sypanie do oczu komukolwiek jest niebezpieczne, więc możesz mu tę łopatkę
    > zabrać na zasadzie wyższej konieczności. Ale nie możesz przyjść i jej
    > zabrać tylko dla tego, że Twoim zdaniem dzieci dwuletnie nie powinny się
    > bawić łopatkami, bo to niepedagogiczne.

    Załóżmy, że oboje z żoną pracujecie, a ja jestem chrzestnym dziecka - akurat
    niestety na bezrobociu. Zajmuję się więc Waszym dwuletnim chłopcem.
    Idziemy do piasku, pozwalam mu bawić się łopatką i nawet robić błotko.
    Zabawa zmierza w złym kierunku: błotko brudzi spodnie, a pacnięcia małą
    rączką rozchlapują nalaną do dołka wodę, nie czyniąc jednak nikomu szkody.
    Na upomnienia dziecko nie reaguje. Przeciwnie - patrzy mi w oczy i sprawdza,
    jak daleko może się posunąć.
    Zagrożenia zdrowia, życia brak, stanem wyższej konieczności tłumaczyć się
    nie mogę.

    Zabieram łopatkę (dziecko nie dostanie jej już z pewnością do czasu powrotu
    rodziców - za nieposłuszeństwo) i zasypuję dołek z wodą. Dziecko może nadal
    być w piaskownicy - suchy piasek pozwalam przesypywać rączkami.

    Co to Twoim zdaniem jest? Zastaw na rzeczy? Kradzież? Przywłaszczenie
    mienia? Bezprawne dysponowanie cudzą własnością (może łopatkę akurat dostało
    nie od rodziców, a od babci)?