    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabranie dziecka
    Date: Mon, 19 Apr 2004 14:41:09 +0200

    K_a_s_i_a wrote:

    > Ale to on mieszka u mnie. Wiele razy mu mówiłam, prosiłam żeby się
    > wyprowadził, ale mam wrażenie, że nie rozumie po polsku. Poprostu nie

    Hmmm... To chyba już podpada pod Art.193 Kodeksu Karnego (naruszenie
    miru domowego):

    Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo
    ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego
    nie opuszcza podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku.

    > dociera! Mówi, że chce być z nami no i koniec. W takiej sytuacji chyba
    > niewiele mogę...
    > Jest jeszcze coś: nie jest u mnie zameldowany. Może to ma
    > jakieś znaczenie?

    Powyższe przestępstwo jest ścigane z urzędu. Jeśli mieszkanie jest Twoje
    (lub jesteś głównym lokatorem) Ty decydujesz, kto w tym mieszkaniu ma
    prawo przebywać. Jeśli ten ktoś odmawia opuszczenia mieszkania - IMHO
    masz pełne prawo poprosić o pomoc policję.

    Meldunek akurat nic do tego nie ma - nawet gdyby był zameldowany, nie
    rodzi to żadnych skutków prawnych. Meldunek to tylko informacja dla
    państwa "Hej! Tutaj sobie przebywam - jakbyście chcieli mnie aresztować
    albo coś w tym stylu, to tu powinenem być..." ;)