  • Data: 2016-03-29 17:08:51
    Temat: Re: zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >o konto powiernicze mozna popytac banki i zadnego fachowego oka tu
    >nie potrzeba.
    >Notariusz równiez prowadzi taką usługę, tylko zwykle woli unikac
    >kontaktu z pieniedzmi.

    >Ale to tez nie zabezpiecza przed "szybszym" wpisem do ksiąg.
    >Bo raczej na zapis ze sprzedajacy zobaczy kase dopiero po wpisie do
    >ksiąg nikt nie pojdzie.

    Nasze banki by chyba tak chcialy ... ale przegraly z rzeczywistoscia,
    tzn z czasem trwania wpisu.
    W efekcie przerzucily ryzyko na nabywcow - kazac im placic
    ubezpieczenie do czasu wpisu.

    >Niech mnie jako kupującego coś rozjedzie po wyjsciu od notariusza i
    >wowczas kasa zawisnie na koncie powierniczym na wieki.

    Ale kasa jest.
    Sad uzbrojony w notarialna umowe i celowy rachunek powierniczy nie
    powinien miec problemu z odblokowaniem wyplaty.
    Albo z uniewaznieniem umowy.

    Zauwaz, ze co bys nie wymyslil to ryzyko i tak jest, ze jedna strona
    umrze w krytycznym czasie.
    Tzn jest jedna mozliwosc - nabywca przychodzi z walizka gotowki do
    notariusza, podpisuja/placa/kwituja, ale wtedy inne ryzyka sie rodza.

    Powinno byc tak, ze w KW sie wpisuje nowego wlasciciele wraz z
    hipoteka w wysokosci ceny sprzedazy dla starego, sad to wpisuje
    blyskawicznie, po zaplacie sie wykresla.

    J.