  • Data: 2004-06-26 07:17:44
    Temat: Re: ... z zastrzeżeniem ... co to takiego oznacza?
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gosia" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cbj739$1ts$1@pyro.tvk.wroc.pl...

    > Norma B jest lex specjalis czyli norma szczególną, w stosunku do normy A
    > (lex generalis). I lex specjalis derogat legi generali czyli ustawa
    > szczególna deroguje ustawę ogólną, czyli jeżeli jest jakas norma
    szczególna
    > regulujaca daną sytuacją pawną to obowiązuje norma szczególna a nie
    ogólna.
    > Rozstrzyganie kolizji norm prawnych, na pewno było na prawoznawstwie czy
    > czymś takim. ;)
    >
    > pzdr

    Dzięki wielkie za pomoc
    Czyli z tego co zrozumiałem zastrzeżenie oznacza, że jeżeli wystąpi sytuacja
    inna to obowiązuje TYLKO zastrzeżenie :-)
    Jest to rozsądne ale jak życie pokazuje ilu prawników tyle definicji tego
    nieszczęsnego "z zastrzeżeniem":-)
    Teraz tylko pozostaje mi poszukać jakąś książkę do prawoznawstwa i sprawa
    załatwiona.
    Nie, żebym nie ufał, ale jak będę argumentował swoją interpretację słowa "z
    zastrzeżeniem" nie za bardzo mogę opierać się na "grupie" ;-)
    Dzięki wielkie
    Darek