  • 1. Data: 2012-02-20 16:04:01
    Temat: z mediów - recydywista kierowca-pijak zabił na przepustce
    Od: maruda <m...@n...com>

    Dzisiejszy news.
    A ja się zapytywam:
    Ile dostaną ci "genialni resocjalizatorzy", którzy podpisali mu tę
    przepustkę?
    Powinni dostać tyleż-samo plus "wilczy bilet", zakaz podejmowania pracy
    w resocjalizacji, psychologii itp.

    Ale, jak znam ten system, to spokojnie nadal będą podpisywać przepustki
    kolejnym zbrodniarzom.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 2. Data: 2012-02-20 16:55:58
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup

[...]

    A wystarczyłby zapis, że za czyny popełnione przez podopiecznego odpowiada
    jego opiekun, czyli Naczelnik więzienia.
    Myślę, że byłoby to skuteczne zabezpieczenie.

  • 3. Data: 2012-02-20 18:39:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > resocjalizacji, psychologii itp.
    >
    > Ale, jak znam ten system, to spokojnie nadal będą podpisywać przepustki

    Gdyby to było takie proste, to by sie przesiało społeczeństwo i zanim
    zbrodniarzy popełni zbrodnię go izolowało.

  • 4. Data: 2012-02-20 19:13:10
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    > A wystarczyłby zapis, że za czyny popełnione przez podopiecznego odpowiada
    > jego opiekun, czyli Naczelnik więzienia.
    > Myślę, że byłoby to skuteczne zabezpieczenie.

    Albo, że za wypuszczenie podejrzanego z aresztu odpowiada prokurator... I
    będziemy solidarnie płacić odszkodowania za 1,5 roczne niesłuszne areszty...

    Ja nie twierdzę, że to co napisałeś jest złe. Tylko, że życie nie jest
    czarno-białe...
    Vasco

  • 5. Data: 2012-02-20 19:43:28
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-20 19:39, Robert Tomasik pisze:

    > Gdyby to było takie proste, to by sie przesiało społeczeństwo i zanim
    > zbrodniarzy popełni zbrodnię go izolowało.

    Wystarczy go definitywnie wyeliminować po popełnieniu pierwszej zbrodni.

    Zbrodniarz, który podpisał mu przepustkę powinien wisieć. Nie widzę
    argumentów "drugiej strony".

    "To nie takie proste" jest słabym argumentem.

    Jeśli ktoś bierze pieniądze za "resocjalizowanie" i podpisuje
    zbrodniarzom przepustki, to powinien to robić odpowiedzialnie.
    Odpowiedzialność stanie się faktem wtedy, gdy taki resocjalizator
    odpowie za swoje błędy. Najlepiej patrząc w twarz rodzinom ofiar jego
    "przedmiotu pracy".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 6. Data: 2012-02-20 21:10:44
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-02-20 20:43, maruda pisze:

> [...]
    > Odpowiedzialność stanie się faktem wtedy, gdy taki resocjalizator
    > odpowie za swoje błędy. Najlepiej patrząc w twarz rodzinom ofiar jego

    LINCZ! :D
    Ale moim zdaniem to zbytnie spłycenie sprawiedliwości i
    odpowiedzialności. Zauważmy, że ktoś taką osobę przyjął do pracy. Tą
    osobę też powinno się zlinczować. No i oczywiście matkę ów
    resocjalizatora - bo wychowała taką nieodpowiedzialną osobę.

    Zastanawiam się nad przyjęciem odpowiedzialności przez wykładowców z uni
    i nauczycieli w podstawówce... niemniej myślę, że aby nie przesadzić to
    może nie lincz tylko wyrzucenie z pracy (jeżeli któreś z nich już nie
    pracuje to odebrać emerytury!)

  • 7. Data: 2012-02-21 03:39:33
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie lincz tylko wyrzucenie z pracy (jeżeli któreś z nich już nie pracuje

    Soro juz piszesz to, nawet w ramach swoich ubogich mozliwoości, staraj się
    napisać coś mądrego, albo nie zawracaj głowy!!

    Ad rem;- moim zdaniem obecna polityka penitencjarna jest do wymiany, przede
    wszystki dlatego, ze nie przynosi postulowanych skutków!!
    A zatem kara powinna być naprawdę dotkliwą, uciązliwą karą, bez przepustek,
    zwolnień warunkowych (poza absolutnie wyjątkowymi sytuacjami, np
    zdrowotnymi), pokojów widzeń, telewizorów itp.
    Rygor więzienia winien być zdecydowanie ostrzejszy, kara bardziej dotkliwa i
    powiązana z ciężką praca fizyczną.
    Zachowane zatem byłyby , bez konieczności udzielania przepustek, zwolnień
    itp. mozliwości uzywania także koniecznej "marchewki" która polegałaby na
    pewnym poluzowaniu tego ciężkiego rezimu dla bezproblemowych więźniów (typu
    np zwolnienie z golenia głowy do gołej skóry) itp.
    Ponadto postuluję wprowadzenie kar cielesnych stosowanych w stosunku do
    lekkich przestępstw, szczególnie chuligańskich w przypadku nieletnich i
    "debiutantów" w przestepczym fachu,- tańsze, nie prowadzace do
    demoralizacji, nie dezorganizujące życia i skuteczne!