  • 1. Data: 2004-10-15 14:42:13
    Temat: wzory na t-shirtach
    Od: "Kane" <k...@t...pl>

    WItam

    Znajomy otwiera firme a dokladnie rozszerza dzialalnosc - chce robic
    koszulki z nadrukami. W zwiazku z tym mam pytanie a raczej klopot: czy
    prawnie zakazane jest uzywanie wzorow na koszulkach czy hasel (wraz z krojem
    czcionki lub zmienionym krojem czcionki) ktorych juz ktos uzyl ? Czy ten
    ktos kto np sprzedaje koszulkji z napisem "XXX" o danej formie, ksztalcie i
    czcione moze dochodzic swoich praw od mojego znajomego ktory bedzie trzaskal
    praktycznie identyczne koszulki ? (wzor oczywiscie zrobi sobie sam ale
    bedzie to wizualne odbicie wzoru z koszulki juz sprzedawanej przez inną
    firmę). Zaznaczam ze nie sa to zadne firmowe koszulki duzych korporacji w
    stylu Adidas, hasla nie są reklamowe, na koszulkach nie ma znaczka "prawa
    zastrzezone" (nie wiem czy cos to zmienia) ani "trademark" - no ale sa
    jedyne w swoim rodzaju i tyle. WIem ze firma ktora robi te koszulki bierze
    czesto pomysly od roznych ludzi - czy ludzie ktorzy wymyslili i oddali
    pomysl np firmie A moga dochodzic swoich praw od firmy B ktora bedzie robic
    takze koszulki z takim haslem ?

    Mam nadzieje ze za bardzo nie namieszalem, licze na waszą pomoc.

    Krzysztof Ulczok

  • 2. Data: 2004-10-15 18:31:11
    Temat: Re: wzory na t-shirtach
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Uwazaj na napisy w stylu CHWDP niedawno gosc dostal wyrok za to .

  • 3. Data: 2004-10-15 19:20:49
    Od: "Kane" <k...@t...pl>

    > Uwazaj na napisy w stylu CHWDP niedawno gosc dostal wyrok za to .

    Nie o to pytalem ale dzieki za ostrzezenie - mysle ze na koszulkach beda
    bardziej ambitne hasla ;)

    Przejrzalem ze znajomym pare stron o prawie autorskim ale ni w ząb nie wiemy
    czy cos takiego jak 'haslo na koszulce' napisane jakims tam znalezionym
    fontem w necie mozna uznac jako 'utwor' chroniony prawem autorskim
    (majątkowym)

    Kane

  • 4. Data: 2004-10-15 20:57:49
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Uwazaj na napisy w stylu CHWDP niedawno gosc dostal wyrok za to .

    A cos blizej mozna ?

    VG

  • 5. Data: 2004-10-15 22:32:44
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > A cos blizej mozna ?

    Nie wyrok tylko mandat z tego co napisala Urbanówka. Na 500 pln :)
    Tlumaczenie ze skrot oznacza "Chwala Wam Dobrzy Policjanci"
    podobno 19-stolatkowi nie pomoglo.

    Acha... wniosek do sadu grodzkiego z art 141 kodeksu wykroczeń
    "Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogloszenie,
    napis lub rysunek albo uzywa slow slow nieprzyzwoitych podlega
    karze ograniczenia wolnosci lub grzywny do 1500 zlotych albo karze nagany"

    Zamierzam na dniach zalozyc koszulke z ZHP albo PKS :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-10-16 03:11:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ckonkr$8qh$1@atlantis.news.tpi.pl>, Kane wrote:
> [...]
    > czcionki lub zmienionym krojem czcionki) ktorych juz ktos uzyl ? Czy ten

    Nie o ile ma się do tego prawo na mocy porozumienia z autorem wzoru.

> [...]
    > praktycznie identyczne koszulki ? (wzor oczywiscie zrobi sobie sam ale
    > bedzie to wizualne odbicie wzoru z koszulki juz sprzedawanej przez inną

    Może o ile to co jest na tych koszulkach stanowi utwór w rozumieniu prawa
    autorskiego. Bez konkretów nie da się odpowiedzieć na pytanie czy stanowi.
    W przypadku spornym sąd rozstrzygnie.

    > firmę). Zaznaczam ze nie sa to zadne firmowe koszulki duzych korporacji w
    > stylu Adidas, hasla nie są reklamowe, na koszulkach nie ma znaczka "prawa
    > zastrzezone" (nie wiem czy cos to zmienia) ani "trademark" - no ale sa

    Nie zmienia to niczego.

    > jedyne w swoim rodzaju i tyle. WIem ze firma ktora robi te koszulki bierze

    Jeśli są jedyne w swoim rodzaju to praktycznie na 100% podlegają ochronie
    i jeśli znajomy je skopiuje bez zezwolenia autora to może mieć spore
    kłopoty włączając w to odpowiedzialność karną.

    > czesto pomysly od roznych ludzi - czy ludzie ktorzy wymyslili i oddali
    > pomysl np firmie A moga dochodzic swoich praw od firmy B ktora bedzie robic
    > takze koszulki z takim haslem ?

    Zalezy od umowy.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-10-16 05:37:11
    Od: "Kane" <k...@t...pl>

    > Nie o ile ma się do tego prawo na mocy porozumienia z autorem wzoru.

    Autorem wzorów (części) jest firma psrzedajaca te koszulki..wiec nic z tego
    nei wyjdzie [wzoru czy tez hasla wpisanego konkretną czcionką], dostalismy
    od nich lakoniczną odpowiedz ze "Yes, sorry, we currently restrict this." i
    tyle.

    > Może o ile to co jest na tych koszulkach stanowi utwór w rozumieniu prawa
    > autorskiego. Bez konkretów nie da się odpowiedzieć na pytanie czy stanowi.
    > W przypadku spornym sąd rozstrzygnie.

    Hmm a gdyby np firma znajomego nie wglebiala sie w sprawe, po prostu gdyby
    na taki sam pomysl hasla (ale inną czcioną i inny uklad) wpadl i zrobil -
    czy moglby sie tlumaczyc ze nie wiedzial ze ktos tam za oceanem jednym czy
    drugim robi takie koszulki ?

    > Jeśli są jedyne w swoim rodzaju to praktycznie na 100% podlegają ochronie
    > i jeśli znajomy je skopiuje bez zezwolenia autora to może mieć spore
    > kłopoty włączając w to odpowiedzialność karną.

    dal mi przyklad z jakiegos sklepu USA - to akurat nie te koszulki ale chodzi
    o przyklad do rozpatrzenia - mamy tu konkretną czcionke, uklad napisu i
    haslo (z jakims tam przeslaniem)
    - http://www.jinx.com/scripts/details.asp?affid=-1&pro
    ductID=12
    to jest 'utwor' i podlega ochronie ?

    Kane

  • 8. Data: 2004-10-16 08:36:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ckqc8h$29h$1@nemesis.news.tpi.pl>, Kane wrote:
> [...]
    > czy moglby sie tlumaczyc ze nie wiedzial ze ktos tam za oceanem jednym czy

    Tłumaczyć to się kazdy tak może i raczej wątpię aby przekonało to sąd. A
    jak nie przekona to znajomy jest przestępcą, ma smród w papierach a
    autorzy wolną drogę do dochodzenia odpowiedzialności cywilnej.

    MZ tak.

    --
    Marcin