  • 1. Data: 2004-10-15 12:31:36
    Temat: Komornik
    Od: Eddie <o...@t...pl>

    Mam pytanie co moze a czego nie moze zajac komornik?
    Konkretnie chodzi mi o moje gospodarstwo domowe.

  • 2. Data: 2004-10-15 13:03:25
    Temat: Re: Komornik
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Eddie napisał:

    > Mam pytanie co moze a czego nie moze zajac komornik?
    > Konkretnie chodzi mi o moje gospodarstwo domowe.

    KPC
    Księga druga. POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE

    Czego nie może min :

    Art. 829. Nie podlegają egzekucji:
    1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie
    codzienne, niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu
    członków jego rodziny, a także ubranie niezbędne do pełnienia służby
    lub wykonywania zawodu;
    2) zapasy żywności i opału niezbędne dla dłużnika i będących na
    jego utrzymaniu członków jego rodziny na okres jednego miesiąca;
    3) jedna krowa lub dwie kozy albo trzy owce potrzebne do
    wyżywienia dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego
    rodziny wraz z zapasem paszy i ściółki do najbliższych zbiorów;
    4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do osobistej pracy
    zarobkowej dłużnika oraz surowce niezbędne dla niego do produkcji na
    okres jednego tygodnia;
    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w
    kwocie, która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za
    czas do najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego
    stałej płacy - pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na
    utrzymanie przez dwa tygodnie;
    6) przedmioty niezbędne do nauki, papiery osobiste, odznaczenia i
    przedmioty służące do wykonywania praktyk religijnych oraz przedmioty
    codziennego użytku, które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej
    ich wartości, a dla dłużnika mają znaczną wartość użytkową.

    Resztędoczytaj sobie w KPC

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-10-15 13:03:37
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Eddie" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    > Mam pytanie co moze a czego nie moze zajac komornik?
    > Konkretnie chodzi mi o moje gospodarstwo domowe.

    Jak pamietam - przedmiotów niezbednych do zycia i chyba pracy ...
    nn

  • 4. Data: 2004-10-16 18:32:16
    Od: Eddie <o...@t...pl>

    Stasio Podróżnik wrote:

> [...]
    > codziennego użytku, które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej
    > ich wartości, a dla dłużnika mają znaczną wartość użytkową.

    Znam to co napisales, Prawo cywilne studiuje juz od 2 dni (moje zrodlo
    to http://www.kodeks.wirt.pl/kpc/spis.htm)

    Ale mo chodzi o cos bardziej rzyciowego np czy moze zabrac ktoras z tych
    rzeczy:
    - lodowka
    - pralka
    - meble kuchenne
    - meble pokojowe
    - wersalka
    - telewizor
    - kuchenka
    - luzko

    ?

  • 5. Data: 2004-10-16 18:41:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Eddie wrote:

    > Ale mo chodzi o cos bardziej rzyciowego np czy moze zabrac ktoras z tych

    Rzyciowego? Z rzyciowych rzeczy to ja znam rzyciowy papier i muszę rzyciową.

  • 6. Data: 2004-10-16 18:48:15
    Od: Eddie <o...@t...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Rzyciowego? Z rzyciowych rzeczy to ja znam rzyciowy papier i muszę
    > rzyciową.

    moj blad, ale nie ma sie czego czepiac. lepiej zastanow sie co mozesz
    poprawic w sobie :)