  • 21. Data: 2005-07-30 05:06:15
    Temat: Re: wywiezienie dziecka za granice bez zgody wspolrodzica
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:h5decd.mkv.ln@ziutka.router...
    wiadomości
    > A ja naiwnie myślałem, że to może chodzi o dziecko, o jego rozwój
    > emocjonalny pod nieobecność drugiego rodzica z którym nb. utrzymuje jak
    > dotąd częste i regularne kontakty,

    Coś przeszkadza drugiemu rodzicowi utrzymywać częste i regularne konakty z
    dzieckiem, które mieszka np. w Rio de Janeiro? ;).

    o stres związany ze zmianą środowiska

    ze stresem. Zastanów się np. nad wychowaniem młodych Brytyjczyków z bogatych
    rodzin. 7-mio letni bachor jest wykopywany do szkoły z internatem, a
    "kontakty" z obojgiem rodziców zostają mu przez nich samych ograniczone do
    ferii i wakacji ;). Ja nie piszę, że to popieram, ale pokazuję Ci tylko do
    czego prowadzi żonglowanie argumentami nie mającymi związku z pojęciami
    prawniczymi ;).
    Anna

  • 22. Data: 2005-07-30 05:08:46
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    > Absolutnie nie masz racji.

    Teoretycznie. W praktyce matka bez problemów uzgodni to z wysokim sądem ;).
    Anna

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 23. Data: 2005-07-30 10:16:50
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...pl>

    > Teoretycznie. W praktyce matka bez problemów uzgodni to z wysokim sądem ;).
    > Anna

    Znana jest mi odmienna praktyka :-)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 24. Data: 2005-07-30 10:42:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcf2du$43m$1@atlantis.news.tpi.pl>, Anna Kwiecińska wrote:
> [...]
    > czego prowadzi żonglowanie argumentami nie mającymi związku z pojęciami

    Nie mam wątpliwości, że widzisz różnicę pomiędzy wyjazdem na wakacje a
    zmianą szkoły, stresem związanym z językiem, przejściem do środowiska w
    którym się nikogo nie zna, nie ma kolegów, koleżanek, a obecne "znikają",
    takoż ten drugi rodzic. Więc w sumie nie wiem po co taka argumentacja, bo
    albo mnie z lekka nie doceniasz albo masz bardzo podłe zdanie o logice
    działania polskich sądów rodzinnych i jeszcze nie daj Boże masz w tym
    drugim przypadku rację.

> [...]
    > czego prowadzi żonglowanie argumentami nie mającymi związku z pojęciami

    No tak, tu też mamy to samo :) To jest polskie dziecko, wychowane w
    bliskim kontakcie z obojgiem rodziców, a nie w angielskiej "boarding
    school" czy przez rodziców z dysfunkcją kontaktów emocjonalnych.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2005-07-30 16:32:45
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:oilfcd.701.ln@ziutka.router...
> [...]
    > zmianą szkoły, stresem związanym z językiem, przejściem do środowiska w
    > którym się nikogo nie zna, nie ma kolegów, koleżanek, a obecne "znikają",

    Widzę, niemniej jednak sprytny rodzic tak właśnie argumentuje przed sądem
    wniosek o paszport. Chyba, że drugi dysponuje niezbitymi dowodami na ew.
    osiedlenie się i nikłą odporność dziecka na stres. Na ogół uważa się
    również, iż wyjazd do USA lub Europy Zachodniej czy USA, połączone ze zmianą
    obywatelstwa wybitnie zwiekszają szanse dziecka na sukces życiowy, mozliwość
    znalezienia pracy i poziom życia. Psychologowie już udowodnili, że nauka
    języka obcego rozpoczęta w dzieciństwie w kraju docelowym, powoduje
    całkowitą eliminację obcego akcentu, co jest nie możliwe, gdy emigrantem
    jest np.17-to latek Obecnie już nie demonizuje się stresu w rozwoju dziecka
    i nie przypisuje mu wyłącznie negatywnych skutków. Uważa się, iż nadmierna
    ochrona przed stresem czyni dziecko nieodpornym na przeciwności losu. Konia
    z rzędem rodzicowi, który przed sądem potrafi określić granice stresu
    destrukcyjnego ;). Zdolność do radzenia sobie ze stresem i mozliwości
    adaptacyjne dziecka są związane głównie z jego inteligencją Zeby bylo
    trudniej, nie jest to zależnośc prosta. W grę wchodzi również styl
    funkcjonowania układu nerwowego.

    albo masz bardzo podłe zdanie o logice
    > działania polskich sądów rodzinnych i jeszcze nie daj Boże masz w tym
    > drugim przypadku rację.

    Sąd jest nie przewidywalny. To zdanie znajomej prokuratorki ;).

    > No tak, tu też mamy to samo :) To jest polskie dziecko, wychowane w
    > bliskim kontakcie z obojgiem rodziców, a nie w angielskiej "boarding
    > school" czy przez rodziców z dysfunkcją kontaktów emocjonalnych.

    Uważam, iż kontakty emocjonalne w rozbitej rodzinie są dysfunkcyjne jak
    cholera. Zwłaszcza w relacji z rodzicem wychowującym dziecko "z doskoku" np.
    6 godzin w tygodniu ;).
    Anna

  • 26. Data: 2005-07-31 10:53:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcgalf$etq$1@nemesis.news.tpi.pl>, Anna Kwiecińska wrote:
> [...]
    > języka obcego rozpoczęta w dzieciństwie w kraju docelowym, powoduje
    > całkowitą eliminację obcego akcentu, co jest nie możliwe, gdy emigrantem

    Rozumując według powyższego schematu pozwinno się pozwolić na
    nieograniczoną adopcję polskich dzieci parom z ww. krajów, co z
    oczywistych względów miejsca nie ma. Za takim procederem adopcyjnym
    dodatkowo przemawiałby fakt, że zagraniczna para musi zapewne
    udokumentować swój status społeczny i majątkowy. Polski rodzic, uciekając
    z dzieciakiem za granicę zapewne nie byłby w stanie spełnić tego
    typu wymagań. Kolejna rzecz, że mam spore wątpliwości czy Sąd, jako organ
    państwowy może jawnie zachęcać do emigracji i przyjęcia obywatelstwa
    obcego państwa. Widzę w Twojej argumentacji sporo demagogii :)

> [...]
    > z rzędem rodzicowi, który przed sądem potrafi określić granice stresu
    > destrukcyjnego ;). Zdolność do radzenia sobie ze stresem i mozliwości

    Zupełna utrata kontaktu z rodzicem i tego typu zmiany środowiskowe to są
    dawki stresu pozytywnie kształtujące odporność? :)

    > Uważam, iż kontakty emocjonalne w rozbitej rodzinie są dysfunkcyjne jak
    > cholera. Zwłaszcza w relacji z rodzicem wychowującym dziecko "z doskoku" np.
    > 6 godzin w tygodniu ;).

    Tu jest lepiej. Dużo lepiej, ale jako że sprawa nie dotyczy mnie
    bezpośrednio nie uważam abym mógł brnąć zbyt mocno w szczegóły. W każdym
    razie, dzieki Tobie i Kamilowi za informacje i dyskusję.

    Pozdrawiam,

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2005-07-31 21:02:40
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:ujaicd.dld.ln@ziutka.router...
    > In article <dcgalf$etq$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    W każdym
    > razie, dzieki Tobie i Kamilowi za informacje i dyskusję.

    Oooooooo, Po raz pierwszy mój oponent, w bardziej lub mniej subtelnej
    formie, nie wysyła mnie do garów :))).
    Anna

  • 28. Data: 2005-08-01 12:17:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcjern$f4h$1@nemesis.news.tpi.pl>, Anna Kwiecińska wrote:
> [...]
    > W każdym
    > Oooooooo, Po raz pierwszy mój oponent, w bardziej lub mniej subtelnej

    Nie śledzę zbyt mocno wszystkich wątków - tzn że, stajesz zbyt mocno po
    stronie kobiet w tego typu sprawach? :)
    Nawet w najbardziej pesymistycznym (dyskusyjnie) wariancie (a nie
    twierdzę, że mamy z nim tu do czynienia), gdyby przyjąć Twoją złą wolę i
    jakieś anty-facecie zapędy to Twoja postawa raczej napawałaby otuchą,
    szczególnie wobec bardzo konkretnych wypowiedzi Kamila :)
    Jeśli zaś masz rację, a możesz mieć aż na dwa sposoby: logicznie - a ja
    czegoś nie łapię, lub względem oceny stanu faktycznego (w końcu w sądach
    pracują zwyczajni ludzie) to też warto to wiedzieć, żeby się lepiej
    przygotować.
    No więc powiedz sama dlaczego mam Cię gdziekolwiek wysyłać? :)

    --
    Marcin