  • 11. Data: 2009-07-26 06:53:40
    Temat: Re: wysokosc zarobkow prokuratora - sedziego ?
    Od: kimbus <k...@g...com>

    BK pisze:

    > Srednia to jest jakies 3000 brutto. Wiekszosc sedziow zarabia 6000 -
    > 8000 brutto, plus ew. jakies dodatki [staz, funkcyjny].

    To na rękę rzeczywiście marnie.

    A czy ktoś sie orientuje jak to jest w innych krajach ?

  • 12. Data: 2009-07-26 09:22:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Lip, 08:53, kimbus <k...@g...com> wrote:

    > To na rękę rzeczywiście marnie.
    >
    > A czy ktoś sie orientuje jak to jest w innych krajach ?

    Roznie, zwykle lepiej :

    Irlandia Północna EUR 181 181,00
    Anglia i Walia EUR 150 135,00
    Irlandia EUR 125 563,00
    Austria EUR 41 301,00
    Niemcy EUR 38 829,00
    Słowacja EUR 17 632,00
    Czechy EUR 16 344,00
    Litwa EUR 14 316,00
    Polska EUR 11 633,00
    Rosja EUR 10 428,00
    Łotwa EUR 8 552,00
    Ukraina EUR 7 679,00

    dane na rok 2004 z raportu sporządzonego przez Europejską Komisję ds.
    Efektywności Wymiaru Sprawiedliwości (CEPEJ).

    Niestety nie mam nowszych danych ale sadze, ze sie proporcje
    zachowaly. Przy czym trzeba pamietac, ze w innych krajach bywaja rozne
    drogi do zawodu sedziego i rozny jest stautus takiego sedziego.

  • 13. Data: 2009-07-26 14:26:32
    Od: kimbus <k...@g...com>

    BK pisze:

> [...]
    > zachowaly. Przy czym trzeba pamietac, ze w innych krajach bywaja rozne
    > drogi do zawodu sedziego i rozny jest stautus takiego sedziego.

    Jak widać, Polska w EU na szarym końcu, jak zawsze :(
    Droga do zawodu sędziego w Niemczech czy Austrii raczej nie odbiega
    znacznie od tej u nas, ale wynagrodzenia już tak.