  • 1. Data: 2009-07-19 21:14:29
    Temat: Oszustwo a policja
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Witajcie.
    Zglosilem sprawe o oszustwo (art.286 KK) na policje, sprawa z wszelkimi
    dowodami idzie do prokuratury do miejsca zamieszkania sprawcy.
    Nastepnie prokuratura zaznajamia się ze sprawa i albo
    uznaja to jako przestepstwo, albo nie.
    Jesli nie - sprawa prosta, info wraca do mnie poleconym.
    Natomiast jesli uznaja przestepstwo, to sprawa toczy sie dalej.

    Moje pytanie: w ktorym momencie sprawca zostanie poinformowany
    o wszczęciu postępowania? W momencie uznania przez prokurature
    przestepstwa? Czy w momencie wszczęcia dochodzenia przez policje?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2009-07-19 22:01:59
    Temat: Re: Oszustwo a policja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o wszczęciu postępowania? W momencie uznania przez prokurature
    > przestepstwa? Czy w momencie wszczęcia dochodzenia przez policje?

    Istnieją dwie możliwości, ależ żadna z wymienionych przez Ciebie. Jeśli
    dane zawarte w zawiadomieniu będą nasuwać wątpliwości co do tego, czy
    doszlo do przestępstwa, to prokuratura przed wszczęciem postępwoania
    zarządzi tzw. czynności sprawdzajace. W ich ramach najczęściej wzywa się
    potencjalnego sprawcę i ustala przyczyny niewywiązania się z umowy. Jeśli
    dane z zawiadomienia bezsprzecznie wskazują na sparwstwo, to wówczas
    najpierw sie wszczyna postępwoanie (ale o tym powiadamia sie Ciebie, a nie
    domniemanego podejrzanego, potem prowadzi czynności aż do wydania
    postanowienia o przedstawieniu zarzutów i wóczas wzywa jako podejrzanego
    domniemanego sprawcę. On sie o sprawie wówczas dowie z wezwania.

  • 3. Data: 2009-07-19 22:34:01
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > wydania postanowienia o przedstawieniu zarzutów i wóczas wzywa jako
    > podejrzanego domniemanego sprawcę. On sie o sprawie wówczas dowie z

    Dziękuje za szczegółowe wyjasnienie.

    Pozdrawiam - Darek.